کد خبر: ۴۵۳۹۲
۱۵:۴۱ -۱۰ دی ۱۴۰۱
رئیس اتاق بازرگانی تهران، گفت: انجمن کالا‌های خانگی سابقه خوب و همگرایی خوبی با محصول سازان و قطعه سازان دارد و بعد از صنعت خودرو این صنعت پیشرو خوش درخشیده است، زیرا هم رشد خوبی داشته و هم نیاز مشتری را در بازار شناخته و برآورده ساخته است.

دانش بنیان در تولید لوازم خانگی

نشان تجارتبه گزارش روابط عمومی، خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در حاشیه بازدید از بیست و دومین دوره‌ی نمایشگاه لوازم خانگی هامکس، گفت: انجمن کالا‌های خانگی سابقه خوب و همگرایی خوبی با محصول سازان و قطعه سازان دارد و بعد از صنعت خودرو این صنعت پیشرو خوش درخشیده است، زیرا هم رشد خوبی داشته و هم نیاز مشتری را در بازار شناخته و برآورده ساخته است.

وی این نمایشگاه را جزو بزرگترین نمایشگاه‌های موجود دانست و افزود: سطح بالای بازدید کنندگان که هم از تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان بودند، نشان از رشد این صنعت است. همچنین شرکت‌های دانش بنیان موجب ارتقا سطح تولید و کیفیت لوازم خانگی می‌شود و با کمک این فناوری می‌توان به رقابت با کالا‌های مشابه خارجی پرداخت.

خوانساری ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد درخشش نام‌های تجاری صنایع داخلی در بازار‌های خارجی باشیم. امروزه در صادرات پیشرفت خوبی داشتیم، اما باید بیشتر از این شود. ما نیز در اتاق بازرگانی در جهت توانمندسازی تشکل‌ها و بنگاه‌های تولیدی همواره در تلاش هستیم.

افزایش قیمت موجب فرار مشتری است

پازوکی، رئیس اتحادیه تهیه کنندگان لوازم خانگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هامکس با اشاره به نداشتن افزایش قیمت در بازار گفت: قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ به بنکداران و فروشنده‌ها اعلام می‌شود و ما هیچ افزایش قیمت چشمگیری نداشتیم، جز اندک افزایشی که توزیع کننده روی کالا وضع می‌کند و مشکلی نیست.

وی افزود: امسال ۵۷ درصد حقوق کارمندان و کارگران افزایش یافت، اما به دلیل مشکلات حقوقی کارگران، افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی و عرضه با نرخ دلار و تحریم‌های داخلی و خارجی علت اصلی کاهش قدرت خرد مردم است. مشکل در تامین قطعات باعث بالا رفتن قیمت تمام شده و در نتیجه کاهش خرید در بازار می‌شود. امروزه در ایران هم تولیدکنندگان، خدمات پس از فروش بلند مدت مقرر می‌کنند و کیفیت خدمات رسانی بیشتر شده است. همچنین می‌توان این کالا‌ها را در مقیاس ارزشی برابر با کالای خارجی دانست.

پازوکی بیان کرد: کالای داخلی به سمت مشتری مداری میرود و مردم نیز دنبال خرید کالا با تضمین‌های معتبر هستند؛ این امر سبب شده با اجباری کردن خدمات پس از فروش برای کالای داخلی، مردم استقبال بیشتری از محصولات داخلی با ضمانت کنند و ما همواره برای توسعه کشور و منافع ملی تلاش کنیم. معتقدم این نمایشگاه حرکتی رو به جلو برای ارائه‌ی بهتر محصولات داخلی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون