کد خبر: ۴۵۱۵۴
۱۱:۵۶ -۱۹ آذر ۱۴۰۱
اقبال شاکری در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
نماینده تهران گفت: ظرفیت داخلی کشور در خصوص تولید خودرو، جوابگوی نیاز همه کشور نیست و هم در تولید خودروی سواری و هم ماشین آلات صنعتی و سنگین با نیاز واقعی فاصله داریم.

اقبال شاکری

نشان تجارت - زهرا ظهروند: اقبال شاکری، نماینده تهران در خصوص واردات خودرو به نشان تجارت گفت: با توجه به اینکه قانون واردات خودرو در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده است، بنابراین از لحاظ رسمی و قانونی شدن، مشکل خاصی وجود ندارد، اما ضوابطی که در این خصوص می‌نویسند باید با تولیدات داخلی ارتباط پیدا کند و خدایی نکرده تصمیم درست، غلط اجرا نشود و در صورت اجرا شدن قانون، به صنعت داخلی هم کمک کند.

وی افزود: ظرفیت داخلی کشور جوابگوی نیاز همه کشور نیست و هم در تولید خودروی سواری و هم ماشین آلات صنعتی و سنگین با نیاز واقعی فاصله داریم.

شاکری تصریح کرد: باید تمام ظرفیت‌های داخلی جمع شوند و با آن‌ها قرارداد بلندمدت بسته شود تا خط‌های تولید، راه بیفتند و مابه‌التفاوت تولید و نیاز کشور، باید وارد شود، تا زمانی که تولیدکننده‌ها، تولید خود را افزایش دهند. شاید یک رقابت چشمگیری هم در این زمینه به وجود بیاید. هیچ‌کسی واردات هوشمندانه را رد نکرده است، منتهی دولت در این کارها، علی‌الخصوص کار‌های جدید، قدری کم‌رمق است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: صد درصد، واردات خودرو انجام می‌شود، اما کمیسیون صنایع و معادن باید این مسئله را پیگیری کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون