کد خبر: ۴۳۳۷۱
۱۷:۴۸ -۰۸ مرداد ۱۴۰۱
عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
علیرضا پاک‌فطرت گفت: قانون جمهوری اسلامی بر این است که بانوان حجاب داشته باشند. اگر کسی در حال دهن‌کجی به قوانین است باید علت را پیدا کنیم. شاید علتش تندروی مسئولان باشد. شاید علتش فساد‌های مالی باشد. شاید مشکلات اقتصادی باشد. شاید علتش این باشد که عده‌ای می‌خواهند فضایی را ایجاد کنند که همه مثل آن‌ها فکر کنند.

علیرضا پاک فطرت

نشان تجارت - محمد آیتی: حضور پررنگ پلیس در قالب «گشت ارشاد» در دو ماه اخیر با حواشی زیادی روبرو شده است. برخی معتقدند این روند ضرورت دارد و بعضی می‌گویند این مسیر باعث دوقطبی در کشور شده است.

در همین خصوص، علیرضا پاک‌فطرت نماینده شیراز به نشان تجارت گفت: حجاب در بین خانم‌ها و آقایان اصلاً فرقی ندارد. نجابت در هر دو باید رعایت شود. ما اگر بخواهیم کاری کنیم که بحث حجاب بهتر از این شود باید عوامل مشکل‌زا را پیدا کنیم.

وی افزود: قانون جمهوری اسلامی بر این است که بانوان حجاب داشته باشند. اگر کسی در حال دهن‌کجی به قوانین است باید علت را پیدا کنیم. شاید علتش تندروی مسئولان باشد. شاید علتش فساد‌های مالی باشد. شاید مشکلات اقتصادی باشد. شاید علتش این باشد که عده‌ای می‌خواهند فضایی را ایجاد کنند که همه مثل آن‌ها فکر کنند، در صورتی که این‌طور نیست. این موارد، اعتراض مدنی را در پی دارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: مثلاً وقتی اختلاسی می‌شود و صدا و سیما آن را برجسته می‌کند، آن راننده اتوبوس و تاکسی که در جامعه با مردم سر و کار دارد یا آن صاحب سوپرمارکتی و یا آن روستایی فکر می‌کند که حقش ضایع شده است و شاید بخواهد در قالب یک اعتراض مدنی، واکنش نشان دهد. همین موضوع می‌تواند در خانم‌ها باشد و از این‌رو، شاید برای اینکه بتوانند اعتراض مدنی و اجتماعی خود را نشان دهند، حجاب‌شان را نادیده می‌گیرند، در حالی که همان فرد هم دلش نمی‌خواهد خودش را در معرض دید قرار دهد.

پاک‌فطرت اظهار داشت: شعاری هست که می‌گوید اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسلمانی ماست. ما بدجوری اسلام را تفسیر کرده‌ایم. اسلام این نیست، بلکه در قران آمده «لا اِکْراهَ فِی الدّین». اگر قرار باشد اسلام واقعی را بفهمیم باید مکتب شهید سلیمانی را دنبال کنیم. شهید سلیمانی قبل از شهادت واقعی، شهید شده بود و جسمش در حال کار بود. او جایی گفته بود دختر‌هایی که در جامعه می‌بینید که فکر می‌کنید بدحجاب هستند، این‌ها دختران من هستند.

نماینده شیراز یادآور شد: اگر تفکر مسئولان، تفکر حاج قاسم باشد، از فردا خیلی حجاب‌ها بهتر می‌شود و نه نیازی به امر به معروف است و نه نیازی به گشت ارشاد. من خودم اعتقادی به گشت ارشاد ندارم که به حالت قهر و تشر بخواهند حجاب را تبلیغ کنند. حجاب را باید با اخلاق، منش و رفتار مناسب و عملگرایی مسئولان عملی کرد که یکی از آن مبارزه با فساد و تجمل‌گرایی است.

وی گفت: بانوان ما از نجابت خاص برخوردار هستند. اگر هم الان در جامعه نافرمانی‌های مدنی می‌شود، دلیلش رفتار من مسئول است که باید در عملکردم تجدیدنظر کنم.

عضو کمیسیون آموزش در پایان خاطر نشان کرد: نیازی نیست دولت در بحث حجاب ورود پیدا کند، چون ما امروز مشکلات زیاد و مهتری داریم که باید به آن‌ها بپردازیم. برای حل مشکل حجاب، اول باید مشکل معیشت مردم را حل کنیم. باید اول عدالت را در جامعه عملی کنیم. باید فساد را حل کنیم. باید تعارض منافع حل شود. اگر بودجه روی این مسائل برود، حجاب و خیلی از معضلات اجتماعی دیگر تا ۷۰ درصد حل خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون