کد خبر: ۴۳۳۶۲
۰۰:۴۴ -۰۸ مرداد ۱۴۰۱
جلال رشیدی‌کوچی گفت: ما اصلاً کار فرهنگی در خصوص حجاب نمی‌بینیم و بعضاً با برخورد‌های سلیقه‌ای ماموران نیروی انتظامی روبرو هستیم. بعضی از کسانی که در گشت ارشاد فعال هستند، ممکن است از این برخورد‌ها نداشته باشند، ولی قاطعانه می‌گویم یک برخورد زننده مامور پلیس با فردی که حجاب او را نامناسب می‌بیند هم زیاد است.

گشت ارشاد

نشان تجارت - محمد آیتی: پس از گذشت هفته‌ها، همچنان موضوع مقابله با افراد بی‌حجاب در جامعه پررنگ است و هر روز که می‌گذرد، موضوع ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد و به نظر می‌رسد، دوقطبی بزرگی شکل گرفته که شاید اگر ادامه پیدا کند، این گره به این سادگی باز نشود.

جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس در این خصوص گفت: نگاه من به مقوله حجاب و بدحجابی، صفر و صد نیست. خیلی از بانوانی که ممکن است از منظر ما، حجاب مناسبی نداشته باشند و به زعم عده‌ای در زمره بدحجابان قرار بگیرند، به دنبال مخالفت و هنجارشکنی و براندازی نیستند، بلکه عده اندک این مسیر را دنبال می‌کنند.

وی افزود: به باور من، اگر قرار است برخورد سلبی هم شکل بگیرد، باید کم باشد، چون در بحث‌های فرهنگی و مذهبی باید بیشتر کار ایجابی انجام داد. وقتی هدف‌گذاری دقیق باشد و مثلاً یک کار درست و اصولی فرهنگی مثل سرود «سلام فرمانده» انجام شود تاثیر بسیار بزرگی خواهد گذاشت. این سرود، جا‌هایی خوانده می‌شود و تاثیرگذار است که اگر ما میلیارد‌ها دلار هم هزینه می‌کردیم این‌قدر تاثیر نداشت و در مقابلش، تاثیر کار نادرست فرهنگی هم، می‌تواند ضرر‌های زیادی به بار بیاورد.

نماینده مرودشت تصریح کرد: در بحث حجاب با احدی تعارف نداریم، چون حجاب یکی از ستون‌های دین ما است. هم در قرآن تاکید شده و هم ائمه تاکید دارند و البته که سنت پیامبر و همسران پیامبر هم بوده است، ولی بهتر است به کار‌های خودمان هم نگاه کنیم. کار‌هایی که در دولت و نظام انجام شده به مقوله حجاب کمک کرده یا خدشه‌دارش کرده است؟ باید ۹۰ درصد کار فرهنگی و ایجابی و ۱۰ درصد کار سلبی برای آن تعداد محدود و معدودی که به دنبال هنجارشکنی هستند صورت بگیرد که به نظر این درصد‌ها برعکس شده است.

رشیدی‌کوچی یادآور شد: ما اصلاً کار فرهنگی نمی‌بینیم و بعضاً با برخورد‌های سلیقه‌ای روبرو هستیم. بعضی از کسانی که در گشت ارشاد فعال هستند، ممکن است از این برخورد‌ها نداشته باشند، ولی قاطعانه می‌گویم یک برخورد زننده مامور پلیس با فردی که حجاب او را نامناسب می‌بیند هم زیاد است.

وی گفت: به نظر من، راهکار باید به این شکل باشد که ما در این مقوله به جای گشت ارشاد نیروی انتظامی، گشت ارشادی داشته باشیم متشکل از نخبگان روانشناسی، جامعه شناسی و دین شناسی که تمام ابعاد را برای تذکر در نظر بگیرند و کار ایجابی کنند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در ادامه بیان کرد: در موضوع حجاب در این مدت، دوقطبی‌هایی شکل گرفت و معتقدم هرکسی که به دوقطبی شدن جامعه کمک کند چه در داخل و چه در خارج، در حال خیانت به این نظام، دین و اصل مترقی حجاب و این مردم است.

رشیدی‌کوچی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی ویدیو‌هایی از برخورد با بانوانی که حجاب مناسب ندارند پخش می‌شود، قطعاً احساسات هر انسان آزاده‌ای جریحه‌دار می‌شود. وقتی فیلم کوتاهی پخش می‌شود که مادری در حال التماس به ماشین نیروی انتظامی است و بعد جایگاه و منزلتش حفظ نمی‌شود، این موضوع آرام‌آرام روی ذهن مردمی که تحت تاثیر فشار‌های اقتصادی و بمباران خبری نادرست هستند تاثیر می‌گذارد و دوقطبی ایجاد می‌شود و در نتیجه باعث امنیتی شدن فضا می‌گردد.

منبع: جامعه ۲۴

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون