کد خبر: ۴۳۰۵۴
۱۶:۲۴ -۲۲ تير ۱۴۰۱
مشاهدات میدانی نشان می‌دهد مشاوران املاک در مناطق مختلف، به تعیین نرخ کمیسیون‌های متفاوت می‌پردازند.

قیمت مسکن

نشان تجارت - شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت در قالب بسته پیشنهادی و ساماندهی بازار مسکن و بازار اجاره، تصمیماتی را برای بهبود وضعیت بازار برای مدیریت معاملات توسط مشاوران املاک اتخاذ خواهد کرد.

این روزها دوباره جنجال افزایش قیمت مسکن دامن اقتصاد کشور را گرفته و همین خود باعث شده که بسیاری از خریداران مسکن از خرید دوباره مسکن نا امید شوند.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن ریشه در مشاوران املاک کشور و نرخ‌های حق الزحمه آن‌ها دارد؛ و همین موضوع را هم بسیاری از خریداران و حتی مستاجران هم اعلام کرده اند که قیمت مسکن را در بسیاری از محلات مشاوران املاک تعیین کرده و هر میزان که قیمت‌ها افزایش یابد نرخ‌های حق الزحمه آن‌ها هم افزایش می‌یابد بنابراین سعی در افزایش قیمت‌ها در تمامی محلات دارند.

در همین رابطه یکی از خریداران مسکن در منطقه جنوب تهران گفت: شاهد بودم که دو مشاور املاک در قالب صحبت با یک دیگر اعلام کردند که امسال باید نرخ‌های حق الزحمه خود را افزایش دهیم چراکه به نظر می‌رسد که بازار اجاره و خرید در این محله امسال بهتر خواهد شد.

یک مستاجر در محله منیریه هم در اینباره می گوید: یکی از اقوام ما دارای بنگاه املاک است و خود او به من گفت امسال بازار مسکن به ویژه بازار اجاره در مقایسه با پارسال تغییری نکرده، اما برای آنکه بتوانیم سودی کسب کنیم با سایر مشاوران املاک نرخ‌های واحدهای مسکونی را در برخی از محلات با اعلام به موجران و مالکان چند درصدی را افزایش دهیم.

همین سود فراوان در نرخ‌های حق الزحمه مشاوران املاک در قالب افزایش قیمت‌های واحدهای مسکونی در محلات باعث شده که رغبت به فعالیت در بنگاه‌های املاک به عنوان شغلی پردرآمد و بی زحمت آنچنان زیاد شده است که اکنون بیش از مشاغل ضروری همچون نانوایی، تولید پوشاک و ... در کشور بنگاه املاک داشته باشیم!

این افزایش نرخ ها حتی در قالب ها و ترفندهای مختلفی از مشتریان مشاوران املاک اخذ می شود. اخذ مبلغی برای صدور کد رهگیری هم از این قبیل اقدامات است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون