کد خبر: ۴۲۰۳۲
۱۳:۳۶ -۰۲ خرداد ۱۴۰۱
نماینده بجنورد در مجلس یازدهم گفت: برخی رشته‌ها در دانشگاه، خیلی طرفدار ندارند که دلیل اصلی آن، گمنام بودن رشته یا سرفصل دروس است. برای اینکه افراد، علاقه‌مند به دانش در حوزه معدن شوند باید پیش از انتخاب رشته، برای جوانان بستر فراگیری را ایجاد کرد. اگر بازدید از معادن و انتقال دانش در حد معقولی صورت بپذیرد، حس تعلق برای فرد شکل می‌گیرد.

محمد وحیدی

نشان تجارت - محمد وحیدی، نماینده بجنورد در مجلس یازدهم گفت: برخی معادن ایران با توجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد کرده‌اند، این امکان را به وجود آورده‌اند که افراد متخصص و حتی عادی هم برای مدتی در آن مناطق، مستقر شوند.

وی افزود: اگر تصاویر برداشت از معدن مس استان کرمان را ببینید، متوجه می‌شوید که آنجا، چه ظرفیت خوبی برای علاقه‌مندان به بازدید، ایجاد کرده است. باید به سمتی حرکت کرد که این مناطق معدنی، به پایگاه‌هایی جهت بازدید عموم مردم و حتی خارجی‌ها تبدیل شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در حوزه معدن باید موضوع «ژئوتوریسم» را ویژه دید. در این بخش، تاکنون کار خاصی که قابل ذکر باشد، انجام نشده است. اساساً این ظرفیت مثل خیلی از بخش‌های دیگرِ گردشگری، مغفول واقع شده است. واقعاً حیف است که کشورمان از پتانسیل خوب گردشگری برخوردار باشد، اما در میدان عمل و خروجی کار، بسیار عقب باشیم.

وحیدی اظهار داشت: برای موفقیت در موضوع ژئوتوریسم، ضرورت دارد که وزارت صمت و وزارت گردشگری طرحی بنویسند و در نهایت به تفاهم مشترک برسند. برای موفقیت در هر کاری، باید برنامه و نقشه راه داشت، وگرنه از حرف زدن بدون پشتوانه چیزی حاصل نمی‌شود.

نماینده بجنورد یادآور شد: اگر موضوع ژئوتوریسم به خوبی دنبال شود، می‌باید میزان خروجی کار که همان نحوه و میزان ورود و خروج بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است، شفاف اعلام شود تا فهمید چقدر در این امر موفق شده‌ایم.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی افزود: برخی رشته‌ها در دانشگاه، خیلی طرفدار ندارند که دلیل اصلی آن، گمنام بودن رشته یا سرفصل دروس است. برای اینکه افراد، علاقه‌مند به دانش در حوزه معدن شوند باید پیش از انتخاب رشته، برای جوانان بستر فراگیری را ایجاد کرد. اگر بازدید از معادن و انتقال دانش در حد معقولی صورت بپذیرد، حس تعلق برای فرد شکل می‌گیرد که تاثیر به سزایی در انتخاب رشته‌اش در آینده دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احیای موزه‌های معدنی هم از کار‌های مهم و واجب است. اگر بازدید از معادن و موزه‌های معدنی با شرایط به نسبت خوب مهیا شود، هم ارزآوری برای کشور ایجاد می‌کند و هم مردم بیشتر با ظرفیت‌های مملکت خود آشنا می‌شوند.

منبع: کانی مگ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون