کد خبر: ۴۱۵۷۸
۰۸:۴۳ -۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک فعال حوزه کار بیان کرد
یک فعال حوزه کار، بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران را تشکیل تعاونی‌های مسکن کارگری و اختصاص زمین رایگان به آن‌ها می‌داند. به گفته وی اجاره بها به خصوص در حاشیه شهر‌ها کمر کارگران را شکسته و لازم است دولت به بحث مسکن کارگران ورود کند.

حقوق کارگران

نشان تجارترحمت الله پورموسی، تامین مسکن ارزان را از مطالبات کارگران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت اجاره بهای مسکن به خصوص درحاشیه شهرها سرسام آور است و اجاره بها کمر کارگران را شکسته است به نحوی که کارگران توان پرداخت اجاره های سنگین مسکن را ندارند.

وی افزود: هزینه های مسکن و اجاره بها بخش اعظمی از هزینه های سبد معیشت خانوارهای کارگری را شامل می شود و اگر دولت به بحث مسکن کارگران ورود کند تا آنها از حالت اجاره نشینی خارج شوند کمک بزرگی به سبد معیشت کارگران خواهد بود.

این فعال حوزه کار با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این طرح با هدف خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه به راه افتاده و جنبه عمومی دارد ولی اگر بخواهیم به طور ویژه کارگران را درنظر بگیریم می توانیم در قالب تعاونی های مسکن اقدام کنیم.


بیشتر بخوانید: معمای دستمزد؛ افزایش حقوق کارگران منتفی می‌شود؟


پورموسی گفت: معتقدم بهترین راهکار برای خانه دار شدن کارگران، ‌تعاونی های مسکن کارگری است که می توان آن ها را به تشکل‌های کارگری واگذار کرد یا تعاونی های مسکن کارگری را با عضویت کارگران تشکیل داد.

به گفته وی، با توجه به آنکه کارگران توان پرداخت اقساط وام های مسکن را ندارند، باید زمین به طور رایگان اختصاص یابد و اگر امتیازات خاصی به لحاظ پرداخت تسهیلات و ساخت و ساز درنظر گرفته می شود، این امتیازات برای کارگران ویژه و جداگانه باشد.

این فعال حوزه کار گفت: ساخت و ساز از طریق تعاونی های مسکن کارگری ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و موجب می شود کارگران زودتر خانه دار شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون