کد خبر: ۴۰۶۱۰
۱۴:۳۰ -۰۹ فروردين ۱۴۰۱
تحلیلگرانی باور دارند که کانال تقاضای طلا از سوی جنگ هنوز باز هست و عوامل پیش بینی نشده‌ای می‌تواند قیمت طلا را مجددا به اوج برساند.

قیمت طلا

نشان تجارت - قیمت طلا در اولین روز کاری هفته برخلاف جهت پیش بینی ها عمل کرد و بیش از یک درصد از ارزش خود را تا ساعت 20 به وقت تهران از دست داد.

عوامل صعودی و نزول قیمت طلا

در روزها و هفته های اخیر تعدد عوامل صعودی و نزولی در بازار طلا یک روز سبب افزایش قیمت طلا شده است و روز دیگر قیمت فلز زرد را کاهش داده است.

در روز دوشنبه به نظر می رسد زور عوامل نزولی در بازار به عوامل صعودی چربیده است. سه عامل اصلی افزایش مجدد در نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا و شاخص دلار آمریکا و همچنین افزایش مجدد امیدواری به مذاکرات میان روسیه و اوکراین بود که سبب شد تا تقاضای پناه گاه های امن از جمله طلا کاهش پیدا کند.

تقاضا برای طلا پایین می آید زیرا...

افزایش نرخ سود اوراق هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد، افزایش شاخص دلار قیمت دلار برای دارندگان دیگر ارزها افزایش می دهد و بهبود اوضاع در روسیه ریسک را در بازارها کم و تقاضا برای طلا را پایین می آورد.

سود طلا از جنگ اوکراین

برخی از تحلیل گران بر این باورند که طلا بخش از اعظمی از سودی که باید از جنگ به دست می آورد را تاکنون به دست آورده است و اخباری مانند ادامه مذاکرات میان طرفین جنگ اوکراین سبب کاهش تقاضا در این بازار می شود.

با این وجود هستند تحلیل گرانی که باور دارند که کانال تقاضای طلا از سوی جنگ هنوز باز هست و عوامل پیش بینی نشده ای می تواند قیمت طلا را مجددا به اوج برساند.

مسیر طلا از ترکیه می گذرد

با تمام این عوامل بیشتر تمرکز فعالان بازار طلا به ترکیه دوخته شده است. جایی که قرار است از امروز ادامه مذاکرات میان روسیه و اوکراین ادامه داشته باشد.

با اینکه عوامل بلند مدت قدرتمندی مانند نرخ بهره بر بازار طلا موثرند ولی در کوتاه مدت نتیجه جنگ اوکراین می تواند مهمترین عامل در تعیین قیمت طلا باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون