کد خبر: ۳۸۸۴۲
۰۹:۳۰ -۱۲ بهمن ۱۴۰۰
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد

جدیدترین پیش بینی قیمت طلا/ طلا با قانون مالیاتی جدید ارزان می‌شود؟

قیمت طلا در حالی در میانه کانال یک میلیون و ۲۲۰ تا یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان در حال رفت و آمد است و سکه را پابه پای خود گران و ارزان می‌کند که به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با نزدیک شدن به شب عید بازار سکه، سکه شده است و هم مصنوعات طلا نسبت به طلای آبشده خریدار بیشتری پیدا کرده اند.

آینده قیمت طلا

نشان تجارت - مذاکرات برجام هیچ بازاری ازجمله بازار طلا و سکه را بی نصیب نگذاشته و بازی دلار در کانال ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان، طلا و سکه را از روز‌های التهاب دور کرده است.

در لحظه تنظیم این خبر قیمت سکه ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ثبت شد که نسبت به قیمت روز گذشته ۱۰ هزار تومان کاهش دارد. همچنین نیم سکه ۲۰ هزار تومان گران شده و به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم ۳ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان مبادله شد و قیمت سکه گرمی به ۲ میلیون و ۲۸۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش هزار و ۹۰۰ تومانی، یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد. اما سوال اصلی این است که در ۵۰ روز مانده تا شب عید بازار طلا و سکه به چه سمت و سویی می‌رود؟

افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: خرید و فروش در بازار طلا و سکه این روز‌ها نسبت به ماه مشابه سال گذشته، بیشتر شده و شاهد افزایش نسبی تقاضا در بازار هستیم.

ابراهیم محمدولی با بیان اینکه هرچند بازار طلا و سکه شاهد نوسان قیمتی است، ادامه داد:، اما این نوسان شدت و حدت گذشته را ندارد و التهابات شدید گذشته را در این بازار دیگر شاهد نیستیم.

طلا با قانون مالیاتی جدید ارزان می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلیل آرامش نسبی قیمت طلا و سکه را این گونه توضیح داد: کاهش نوسان ارز و بازی دلار در کانال ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان که هفته هاست ادامه دارد، باعث ثبات نسبی در بازار طلا و سکه شده است؛ بنابراین تا زمانی که این دلار شاهد نوسانات قیمتی زیاد نباشد، این روند در بازار طلا و سکه ادامه دارد.

محمدولی ادامه داد: بحث مالیات بر ارزش افزوده بحث دیگری است که در بازار طلا و سکه موثر بوده است. با حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا، طبیعتا خرید و فروش در این بازار افزایش خواهد یافت و اثر این موضوع را در ماه‌های آینده بیشتر می‌توانیم ببینیم، زیرا بار هزینه را برای مردم کم کرده است. این دو عامل باعث شده تا داد و ستد در این بازار افزایش یابد و به تبع انتظار داریم بیشتر هم بشود.

منتظر ریزش قیمت طلا نباشید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد پیش بینی بازار در روز‌های مانده تا شب عید به اقتصاد ۲۴ گفت: مذاکرات وین تمام بازار‌های مالی ازجمله بازار طلا و سکه را تحت الشعاع قرار داده و اگر توافق در این نشست به دست بیاید قطعا سمت و سوی بازار طلا و سکه را به سمت تعدیل قیمت‌ها می‌برد. هرچند این تعدیل قیمتی به معنای ریزش نیست.

محمدولی ادامه داد: اگر توافقی حاصل شود، می‌تواند تا حدی قیمت‌های ارز و به تبع طلا و سکه را تا حدی تعدیل کند؛ اما نه آن تعدیلی که التهاب به وجود بیاورد، بلکه می‌تواند قیمت را در مسیر کاهشی سوق دهد و هرچه قدرت خرید مصرف کننده بالا برود در بحث خرید می‌تواند بازار بازار داد و ستد را بهتر کند.

افزایش خرید مصنوعات طلا نسبت به طلای آب شده

رئیس اتحادیه طلا و طکه تهران گفت: هرچه به آخر سال نزدیک می‌شویم انتظار می‌رود مردم بیشتر به سمت خرید بیایند و تقاضا برای خرید طلا بیشتر شود. همچنین این انتظار را داریم که در ۵۰ روزه مانده به عید قدری وضعیت بهتر شود، زیرا هم تجربه نشان داده و هم بحث آرامشی که در بازار هست گویای این مطلب است.

محمدولی ادامه داد: به شرطی که بازار ارز روند کاهشی را به خود بگیرد قیمت طلا ارزان خواهد شد. در حال حاضر خرید مصنوعات ازسوی مردم نسبت به طلای آب شده افزایش یافته و ما انتظار داریم خرید مصنوعات نسبت به گذشته بیشتر شود، زیرا مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا برداشته شده و کاهش ۹ درصدی مالیات از اصل طلا، قیمت را اندکی کاهش می‌دهد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
گوناگون