کد خبر: ۳۷۲۶۲
۱۸:۰۰ -۲۷ آذر ۱۴۰۰
پژوهشگران سوئدی در پژوهشی دریافتند که اضطراب باعث افزایش سطح کورتیزول می‌شود و آن هورمون خود سبب افزایش فشار خون، قند خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید می‌شود.

سکته قلبی و مغزی

نشان تجارت - پژوهشی تازه نشان می‌دهد که اضطراب مالی و شغلی می‌تواند خطر ابتلا به سکته قلبی یا مغزی را به میزان ۳۰ درصد افزایش دهد.

 کارشناسان با بررسی سطح اضطراب و ارتباط آن با مشکلات قلبی و عروقی در ۱۰۰ هزار نفر به این نتیجه دست یافتند که سطوح بالای هورمون کورتیزول در افرادی دیده شد که دارای اضطراب شدید بودند و همین موضوع سبب افزایش فشار خون در آنان شده بود.

پژوهشگران سوئدی در این پژوهش دریافتند که اضطراب باعث افزایش سطح کورتیزول می‌شود و آن هورمون خود سبب افزایش فشار خون، قند خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ می‌گویند احساس اضطراب به دلیل مشکلات مالی و شغلی خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

در این بررسی داوطلبان در فاصله سنی ۳۵ تا ۷۰ سال قرار داشتند و میانگین سنی داوطلبان در آغاز پژوهش ۵۰ سال بود. در بررسی از داوطلبان پرسش‌هایی درباره میزان اضطراب شان در سال گذشته مطرح شد که با صفر به گزینه بدون اضطراب تا سه اضطراب شدید امتیاز می‌داند. ۷.۳ درصد از پاسخ دهندگان اضطراب شدید داشتند، ۱۸.۴ درصد اضطراب معمولی داشتند و ۲۹.۴ درصد اضطراب کمی داشتند و ۴۴ درصد فاقد اضطراب بودند.

در افراد با اضطراب شدید خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی ۲۲ درصد، حمله قلبی ۲۴ درصد و سکته مغزی ۳۰ درصد افزایش یافته بود.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون