کد خبر: ۳۴۸۸۵
۰۹:۱۴ -۲۰ مهر ۱۴۰۰
مدیرکل دفتر نظارت بر معیار‌های مصرف انرژی سازمان استاندارد بیان کرد
مدیر کل دفتر نظارت بر معیار‌های مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد گفت: دستگاه‌های ماینر (تجهیزات استخراج رمزارز) وارداتی است و زمانی که دریافت استاندارد مصرف انرژی برای این ماینر‌ها اجباری شود، هر دستگاهی که وارد کشور شود باید تست شده و اگر با استانداردی که نوشته شده مورد تایید بود ورود آن به کشور آزاد و اگر مردود شد بازگشت داده می‌شود.

بازار ارزها

نشان تجارت - پریچهر قزلباش با بیان اینکه ابتدا لازم است برای اجباری شدن رعایت استاندارد دستگاه‌های استخراج رمزارز بسترسازی لازم صورت بگیرد، گفت: برای این کار باید دو آزمایشگاه ذی صلاح داشته باشیم.

فراخوان برای انتخاب آزمایشگاه تست ماینر‌ها

مدیر کل دفتر نظارت بر معیار‌های مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: ازآنجا که ماینر‌ها وارداتی هستند، زمان ورود به کشور باید مطابق استاندارد تست شوند. برای این کار باید دو آزمایشگاه ذی صلاح داشته باشیم که این‌ها را مورد آزمون قرار دهند.

قزلباش ادامه داد: برای این کار فراخوان دادیم و ۴ آزمایشگاه اعلام آمادگی کردند. الان در حال بررسی این آزمایشگاه‌ها هستیم و زمانی که حداقل دو آزمایشگاه تایید صلاحیت شوند یعنی ابزار لازم برای این کار را داشته باشند و دستگاه هایشان برای تست ماینر‌ها مطابق استاندارد باشد آگهی اعلام اجباری رعایت استاندارد میزان مصرف انرژی ماینر‌ها را می‌زنیم.

فرایند دشوار آزمایشگاه‌های ذی صلاح

مدیر کل دفتر نظارت بر معیار‌های مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد به اقتصاد ۲۴ گفت: وزارت نیرو متولی اصلی تدوین استاندارد بود و سازمان استاندارد در این کار با این وزارتخانه همکاری داشت. حدود ۶ ماه قبل استاندارد این کار با همکاری وزارت نیرو نوشته شد. نوشته شدن استاندارد یک قدم مثبت و رو به جلوست.

قزلباش ادامه داد: البته آزمایشگاهی که بتواند خودش را مطابق این کار کند کار دشواری خواهد داشت، زیرا این فرایند به سادگی امکان پذیر نیست.

زمان دقیق اجباری شدن استاندارد ماینر‌ها مشخص نیست

مدیر کل دفتر نظارت بر معیار‌های مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه اخذ استاندارد دستگاه‌های ماینر از چه زمانی اجباری می‌شود، گفت: نمی‌توان زمان دقیقی اعلام کرد، چون این فرایندها، فرایند‌هایی است که به سازمان استاندارد مربوط نمی‌شود و به عوامل متعددی بستگی دارد.

قزلباش ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است آزمایشگاه متقاضی که برای تست دستگاه‌های استخراج رمزارز اعلام آمادگی کرده دستگاه‌های لازم برای آزمایش را نداشته باشد و تهیه آن هزینه بر است. این‌ها مواردی است که زنجیروار به هم پیوسته است، ولی آنچه مهم است این است که سازمان استاندارد این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

تست ماینرها در گمرک انجام می شود 

مدیر کل دفتر نظارت بر معیار‌های مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد در مورد شیوه تست دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال گفت: این دستگاه‌ها وارداتی است و زمانی که اخذ استاندارد اجباری شود، هر دستگاهی که وارد کشور شود باید آزمون شده و اگر مورد تایید استاندارد بود ورود آن به کشور آزاد می‌شود و اگر مردود شد بازگشت داده می‌شود.

قزلباش ادامه داد: از زمانی که رعایت استاندارد مصرف انرژی برای ماینر‌ها اجباری شود هر کسی که بخواهد ماینر وارد کند باید از سد استاندارد بگذرد یعنی در گمرک دستگاه‌ها بررسی و نمونه برداری و در دو آزمایشگاه تست می‌شوند و اگر ویژگی‌های استاندارد مربوطه را پاس کنند اجازه ورود می‌گیرند وگرنه عودت داده می‌شوند.

وی در پایان گفت: اسم این استاندارد تعیین میزان مصرف است یعنی میزان مصرف انرژی در استاندارد تعیین شده و آن دستگاه باید به آن حد برسد و اگر از آن حد بیشتر شود رد خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون