کد خبر: ۳۴۴۶۱
۲۳:۲۹ -۰۷ مهر ۱۴۰۰
انجمن دیابت ایران با انتشار اطلاعیه‌ای با عنوان «ماه مهر ماه بازآفرینی آموزش» بر اهمیت تاثیر مطالعه روزانه بر کاهش استرس تاکید کرد.

دیابت

نشان تجارتدر اطلاعیه انجمن دیابت ایران آمده است:« ما انسان‌ها موجودات قدرتمندی هستیم که توانایی تبدیل کمبودها و محدودیت‌ها به فرصت‌های طلایی را داریم. ابتلا به دیابت شاید یکی از این محدودیت‌ها باشد که در ابتدا سبب بروز ترس‌ها و اضطراب‌هایی می‌شود که خود حاصل ناآگاهی نسبت به دیابت است. راه رهایی از این ناآگاهیِ استرس‌زا و اضطراب آور، افزایش آگاهی است و «مطالعه» کم هزینه‌ترین و در دسترس‌ترین راه مقابله با ناآگاهی نسبت به دیابت است. اگر بدانید که با مطالعه، چه خدمتی به ارتقای جسم و روح و روان خود می‌کنید، هرگز بی‌مطالعه روزتان را به شب نمی‌رسانید.

با شروع پاندمی کرونا «اهمیت آموزش» بیش از پیش مطرح گردیده است. عده بسیاری با کسب آموزش‌های لازم توانسته‌اند خود را در برابر هجوم این پدیده آسیب‌زای قرن حفظ نمایند. انجمن دیابت ایران مفتخر است که محورهای تمامی فعالیت‌های خود را از ابتدای تاسیس تاکنون بر «آموزش» شکل داده است. اگرچه هیچ نوع آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد اما باید متذکر شویم که مستندات ( کتاب، نشریه، جزوه و...) با ویژگی خاص خود که از مهم‌ترین‌شان می‌توان به « دسترسی در هر شرایط» اشاره کرد، بهترین مکمل آموزش حضوری است؛ بخصوص در شرایط امروز که پروتکل‌های بهداشتی حضور جمعی را توصیه نمی‌کند.

نتایج تحقیقات نشان داده است که شش دقیقه کتابخوانی استرس را تا ۶۸ درصد کاهش می‌دهد. در واقع، مطالعه با ایجاد آرامش موجب کاهش دلهره می‌شود. پس بیایید به جای بیکار یکجا نشستن، غصه خوردن، افسرده شدن و... با کسب آموزش‌های لازم و کنترل دیابت، بر دلهره‌های ابتلا به این پدیده و پیامدهایش، غلبه کنیم.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون