کد خبر: ۳۳۸۲۵
۱۱:۰۳ -۲۴ شهريور ۱۴۰۰
صدا کردن زانو‌ها علت‌های مختلفی دارد که می‌تواند طبیعی باشد و همیشه نشان دهنده بیماری جدی نیست.

صدا کردن زانو

نشان تجارت - صدای تق تق زانو هنگام راه رفتن ممکن است نشانه بیماری آرتروز باشد و باید درمان شود. برای این مشکل دلایل زیر ارائه شده است:

گاز‌های طبیعی داخل نواحی اطراف مفاصل به دلیل تجمع طولانی مدت در آن ناحیه و سپس انفجار آن‌ها هنگام حرکت می‌تواند باعث ایجاد این صدا‌ها شود که این اتفاق برای همه رایج است و با دردی همراه نیست و همچنین به درمان نیاز ندارد.

در صورت کشیدگی رباط‌ها هم، صدای تق تق زانو را می‌شنوید و این بدان معناست که این رباط‌ها در مدت زمان بسیار کوتاهی به محل طبیعی خود بازگشته اند که این حالت جای نگرانی ندارد. توجه داشته باشید که انعطاف پذیری زانو برای هر شخص ممکن است تعیین کند که این صدا را هنگام حرکت بشنود یا نه.

گاهی اوقات زانو در اثر آسیب دیدگی صدا می‌دهد؛ برای مثال سقوط و افتادن از ارتفاع، منجر به مشکلات مختلفی می‌شود که یکی از آن‌ها همین شنیدن صدای تق تق مفاصل هنگام حرکت است.

مشکلات دیگری همچون پارگی مینیسک که بیشتر ورزشکاران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نرم شدن غضروف کشکک و احتمالاً سندروم درد استخوان کشکک در حالت زمین خوردن یا سقوط رخ می‌دهد. اما مشکل اصلی که به صورت تق تق زانو به خصوص در ۵۰ سالگی ظاهر می‌شود، آرتروز است. آرتروز مجموعه‌ای از بیماری هاست که در مناطقی رخ می‌دهد که بیشترین تحمل وزن و فعالیت مفاصل را دارند به طوری که زانو اولین قربانی آن و صدای تق تق زانو هم یکی از علایم آن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون