کد خبر: ۳۳۱۰۱
۲۳:۲۳ -۰۲ شهريور ۱۴۰۰
با گذشت دو روز از شهریور، هنوز حقوق بیش از ۹۰۰ هزار نفر از معلمان سراسر کشور پرداخت نشده است؛ بر اساس برخی اخبار مشکل به احکام جدید آن‌ها و پرداخت «فوق‌العاده ویژه» بازمی‌گردد.

افزایش حقوق معلمان

نشان تجارتبراساس موافقت دولت روحانی با اعمال فوق‌العاده ویژه معلمان و ابلاغ آن توسط سازمان برنامه و بودجه، قرار بود اعمال فوق‌العاده ویژه طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان براساس بند ۱۰ ماده ۴۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به مصوبه‌ی شماره‌ی ۱۳۸۰۹۱ /ت ۵۰۰۰۰ه تاریخ ۱۵/۱۱/۹۳ هیأت وزیران به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصدی با رعایت مفاد این مصوبه و ترتیبات مندرج در جزء (۵) بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۰۰ کل کشور و سایر قوانین و مقررات مربوط به آن، از ابتدای سال جاری در سقف اعتبارات مصوب پرداخت شود.

در همین راستا وزارت آموزش و پرورش با صدور احکام معلمان در صدد پرداخت این افزایش همراه با حقوق مرداد بود اما سیدمسعود میرکاظمی، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه، با پرداخت آن مخالفت کرده و به آموزش و پرورش دستور داده شده است که احکام صادره را اصلاح کند تا مجوز پرداخت حقوق مرداد معلمان صادر شود (انصاف نیوز).

اسکان نیوز هم در این مورد نوشته است: اولین ضربه معیشتی به معلمان در دولت جدید زده شد؛ دولت ررئیسی از افزایش حقوق معلمان جلوگیری کرد. بر اساس این خبر، میرکاظمی، با پرداخت فوق‌العاده ویژه مخالفت کرده و به آموزش و پرورش دستور داده شده است که احکام صادره را اصلاح کند.

امروز گزارش داده بود که پرداخت حقوق معلمان به دلیل عدم تامین اعتبار فوق‌العاده ویژه مرداد به تاخیر افتاده بود که براساس اخبار دریافتی احتمالا امروز صبح یا بعدازظهر حقوق‌ها واریز می‌شود.

ماجرای تعطیلات ۶ روزه کرونایی

پیش از این ایلنا، نیز در مورد تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری اعلام کرده بود که تعطیلات ۶ روزه کرونایی، مشکلاتی را برای پرداخت حقوق بازنشستگان به وجود آورد.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق‌ها از طریق خزانه تامین می‌شود که این مبلغ با تاخیر از سوی خزانه کشور به صندوق بازنشستگی پرداخت شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
دولت روحانی برای ضربه زدن به دولت رییسی در آخرین لحظات حکم معلمان را صادر کرد بدون تامین منبع چرا چند ماه زودتر اینکار را نکرد چون هیچوقت صداقت نداشت
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون