کد خبر: ۳۲۷۳۹
۱۹:۳۱ -۲۴ مرداد ۱۴۰۰
سلاح ورزی، نائب رئیس اتاق ایران گفت: اگر وزارت بهداشت به جای توهین و تحقیر بخش خصوصی و مانع‌تراشی برای واردات واکسن، از آن حمایت می‌کرد، امروز این بیماری تا حدودی مهار شده بود.

نتیجه مانع‌تراشی وزارت بهداشت در مقابل واردات واکسن توسط بخش خصوصی ناگوار بود

نشان تجارتنائب‌رئیس اتاق ایران معتقد است: اگر برنامه واکسیناسیون عمومی از ابتدا از تیم سعید نمکی گرفته می‌شد شاید الان آمار فوت شدگان کمتر از ۵۰ نفر در روز بود.

حسین سلاح‌ورزی تاکید می‌کند: در حالی که در زمستان گذشته اکثر کشور‌های دنیا و همسایگان ایران برنامه گسترده واکسیناسیون را آغاز کرده بودند متاسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به طرز عجیبی در مقابل واردات واکسن از سازندگان معتبر مقاومت و کارشکنی می‌کردند.

نائب رئیس اتاق ایران می‌گوید: شرکت‌های دارویی بسیار معتبر و با قدمت ایرانی که ده‌ها سال است وظیفه تامین و واردات نیاز‌های دارویی کشور را بر عهده دارند حاضر بودند به عنوان مسئولیت اجتماعی و بدون چشم‌داشت یا سود و انتفاعی، نسبت به واردات میلون‌ها دوز واکسن معتبر از جمله آسترازنیکا و سینوفارم از منابعی که به صورت مازاد شناسایی کرده بودند، اقدام کنند.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به جای درک اهمیت موضوع و اقدام موثر، به مانع‌تراشی و توهین و تحقیر متقاضیان در سطح افکار عمومی روی آوردند.

سلاح ورزی می‌افزاید: اگر در زمستان گذشته تصمیم راهبردی گرفته می‌شد و با تقسیم وظیفه واردات واکسن به بخش خصوصی و وزارت امور خارجه و برنامه اجرایی تزریق واکسن توسط سازمان نظام پزشکی و نیرو‌های بسیج انجام می‌شد امروز شاید این بیماری تا حدودی مهار شده و میزان تلفات روزانه به کمتر از ۵۰ نفر می‌رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون