کد خبر: ۳۲۶۳۸
۲۱:۱۵ -۲۲ مرداد ۱۴۰۰
علیرغم اینکه شکلات بیشتر یادآور افزایش وزن است، می‌تواند برای سلامت دستگاه گوارش، مغز و کاهش میزان کلسترول مفید باشد. خوردن شکلات حتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را نیز کاهش دهد.

چرا باید شکلات بخوریم؟

نشان تجارت - از زمانی که شکلات به دلیل طعم بی‌نظیر، غنی و شیرین به یک محصول غذایی محبوب تبدیل شد، میلیون‌ها نفر طرفدار این ماده خوراکی هستند و از آن استفاده می‌کنند.

علیرغم اینکه شکلات بیشتر یادآور افزایش وزن است، می‌تواند برای سلامت دستگاه گوارش، مغز و کاهش میزان کلسترول مفید باشد. خوردن شکلات حتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را نیز کاهش دهد.

پتانسیل آنتی اکسیدانی شکلات می‌تواند تأثیر مفیدی بر سلامت جسم بگذارد. هرچه میزان کاکائوی موجود در شکلات بیشتر باشد، (مانند شکلات تلخ که از انواع خالص شکلات و حاوی چربی و قند کمتری است)، فواید بیشتری برای سلامتی ما دارد.

با خواندن این مطلب از دیگر مزایای شکلات مطلع خواهید شد.

۱) اکسیژن‌رسانی حین ورزش

محققان، گروهی از دوچرخه سواران را حین دوچرخه‌سواری در انگلستان مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که "با خوردن شکلات تلخ، با مصرف ​​ اکسیژن کمتری، مسافت بیشتری را در دو دقیقه طی کردند. " و این به دلیل وجود فلاونول‌های موجود در شکلات است که منجر به آزادشدن اکسید نیتریک در بدن می‌شوند.

۲) کاهش کلسترول

یکی از مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفت، نشان می‌دهد که مصرف شکلات ممکن است به کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین (که با عنوان "کلسترول بد" نیز شناخته می‌شود)، کمک کند. همچنین مصرف منظم شکلات‌های حاوی PS (استروئید الکل گیاهی - plant sterols) و CF (cocoa flavanols - فلاوانول کاکائو)، و رعایت یک رژیم کم چرب، با کاهش کلسترول و بهبود فشارخون از سلامت قلب و عروق حمایت می‌کند.

۳) رشد و نمو جنین

بر اساس مطالعه‌ای در نشست بارداری انجمن پزشکی مادر و جنین در آتلانتا در سال ۲۰۱۶، مشخص شد خوردن ۳۰ گرم (حدود یک اونس) شکلات در روز، طی دوران بارداری برای رشد و نمو جنین مفید است.

۴) پیشگیری از بیماری‌های قلبی

تحقیقات منتشرشده در The BMJ نشان می‌دهد که مصرف شکلات، خطر ابتلا به بیمار‌های قلبی را تا یک سوم کاهش می‌دهد. یافته‌ها حاکی از آن است که مصرف بیشتر شکلات می‌تواند در کاهش اختلالات قلبی متابولیک مرتبط باشد.

البته باید به این نکته توجه داشت که برای بهره‌مندی از فواید شکلات، باید به میزان تعادل آن را مصرف نمود.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون