کد خبر: ۳۲۱۵۵
۱۵:۴۵ -۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ظاهر شدن چروک روی دست‌ها یک روند طبیعی است که با بالا رفتن سن در ارتباط است. برای داشتن دستانی جوان و بدون چروک باید همانند صورت به مراقبت از آن‌ها بپردازیم چرا که دست‌ها هم مانند صورت نشانگر جوانی و پیری ما هستند.

جوانسازی پوست دست و رفع چروک‌ها

نشان تجارت - بیشتر ما بر روی زیبایی و سلامت پوست تمرکز کرده ایم و از زیبایی و مراقبت از دست‌ها غافل شده ایم چرا که مراقبت از آن‌ها به اندازه پوست صورت ارزش دارند کسانی هستند که در سن جوانی دچار چروک دست می‌شود و در صدد رفع آن هستند، در ادامه این مطلب مجله آرگا ما به شما روش‌های طبیعی رفع چروک دست را خواهیم گفت.

با بالا رفتن سن پوست انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد مخصوصا دست‌ها که بیشتر با مواد شیمیایی و شوینده سرکار دارد.

چروک‌ها می‌توانند در اثر عوامل زیر باشند:

در معرض قرار گرفتن آفتاب به مدت طولانی
قرار گرفتن در محیط‌های سخت
سیگار کشیدن زیاد
مصرف برخی دارو‌ها
فشار‌های روحی زیاد بسیار
کاهش ناگهانی وزن
استفاده از مواد شیمیایی بدون دستکش
کمبود ویتامین E و غیره

که تمامی این عوامل باعث روند سریع پیر شدن پوست دست می‌شوند.

چند نکته ساده برای مراقبت بیشتر از دست‌ها:

هنگام شستشو حتما از دست کش استفاده کنید.
از آب داغ برای شستشو دست‌ها استفاده نکنید.
همانطور که از صورت خود محافظت می‌کنید از دستان خود هم مراقبت کنید و به آن اهمیت دهید.
حتما از ضد آفتاب برای دستانتان استفاده کنید.
از نرم کننده‌ها و مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.
با دستانتان کار‌های سنگین نکنید، زیرا باعث فشار آمدن به رگ‌های دست می‌شود و باعث بیرون زدگی و پیر نشان دادن دست‌ها می‌شود.
برای شستشو دست‌ها از صابون استفاده نکنید، زیرا باعث از بین رفتن رطوبت و خشکی دست‌ها و در نتیجه چروک شدن سریع پوست می‌شود.

درمان چروک دست به روش‌های طبیعی:


جوش شیرین:

با استفاده از کمی آب، جوش شیرین را ب صورت خمیری دربیاورید و روی دستان خود بمالید سپس بگذارید خشک شود از این ماسک جوش شیرین هفته‌ای سه بار برای درمان چروک دست استفاده کنید

آبلیمو:

برای استفاده از ماسک آبلیمو برای دست‌ها باید کمی به آن شکر اضافه کنید و سپس بر روی دست خود با آرامی ماساژ دهید این ماسک تاثیر زیادی در جوان سازی و از بین بردن چروک دست دارد.

روغن زیتون:

روغن زیتون خاصیت کلاژن سازی زیادی دارد به همین ترتیب به رفع چروک دست می‌تواند کمک شایانی کند شما می‌توانید هر روز با این روغن دستان خود را ماساژ دهید و کم کم شاهد از بین رفتن چروک دست خود باشید.

آرد نخود:

استفاده از آرد نخود که بسیار تاثیر گذار در از بین بردن و درمان چروک دست است کافی است آرد را با کمی آب به صورت خمیری دربیاوریم جوری که به راحتی روی پوست گذاشته شود.

آب گوجه فرنگی:

تاثیر فراوانی برای داشتن دستانی بدون چروک دارد و برای آن‌ها مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند.

آلوئه ورا:

این ماده خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد کافیست ژل آن را دربیاوریم و بر روی دست‌ها یمان بمالیم و بگذاریم خشک شود

موز:

این میوه برای رفع چروک دست مانند یک معجزه عمل می‌کند چراکه این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های فراوانی A، B، E است که بی شک تاثیر فراوانی بر پوست دارد. برای استفاده از آن باید موز را له کنیم و روی دستان خود ماساژ دهیم.

پارافین:

موم یا پارافین دارای مزایای درمانی زیادی می‌باشد، پارافین می‌تواند منافذ پوست را باز کرده و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست به جوانسازی پوست کمک نماید. همچنین استفاده از پارافین موجب لطیف شدن و نرم‌تر شدن پوست شده و رطوبت پوست را افزایش خواهد داد.

ضمن اینکه استفاده از پارافین برای دست ها، می‌تواند به پوست کمک کند که چربی طبیعی خود را حفظ کرده و برای درمان پوسته پوسته شدن یا ترک خوردن پوست‌های خشک و نیز مشکلات پوستی دیگر بسیار موثر باشد.

لیزر:

در صورت وجود آکنه، پیری پوست، خشکی پوست ناشی از در معرض قرار گرفتن نور خورشید و یا بسیاری از مشکلات پوستی دیگر، لایه برداری با لیزر برای رفع لکه ها، چین و چروک، زخم‌ها و یا حذف خطوط از پوست و ایجاد شادابی پوست روشی موثر می‌باشد.

همچنین لایه برداری پوست با استفاده از لیزر موجب حذف سلول‌های مرده پوست شده و نیز سلول‌های جدید پوستی را تولید و ترمیم می‌کند.

ماسک سفید کننده:

ماسک‌های مختلفی برای سفید کردن دست وجود دارند، از جمله این ماسک‌ها می‌توان به ماسک روشن کننده پوست پرتقال و شیر اشاره کرد؛ ویتامین ث موجود در پوست پرتقال تاثیر زیادی در روشن کنندگی پوست دارد.

حال برای تهیه این ماسک می‌توانید، پوست پرتقال را در برابر نور خورشید و در محیطی باز خشک کنید و سپس به شکل پودر درآورید، مقداری شیر را به آن افزوده تا به شکل خمیر درآید، سپس این خمیر را بر روی پوست دست تان استفاده کنید.

ماسک برنج:

برای تهیه این ماسک نیز، مقداری پودر برنج را به گلاب و شیر اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که مخلوطی خمیری شکل بدست آید و بعد آن را روی پوست دست خود بگذارید و اجازه دهید تا خشک شود، سپس دست تان را با آب ولرم بشویید، استفاده از این ماسک موجب شادابی و نرم شدن پوست خواهد شد.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون