کد خبر: ۳۲۰۵۳
۱۸:۲۱ -۱۰ مرداد ۱۴۰۰
چین اصلی‌ترین صادر کننده در حوزه کالا‌های چرمی است و از سوی دیگر بخش کفش‌های چرمی بیشترین سهم را از کل درآمد جهانی صنایع کالا‌های چرمی به خود اختصاص داده است.

چین

نشان تجارت - کالا‌های چرمی از جمله کالا‌های پرمصرف در دنیا است که به طور خاص در برخی کشور‌های صاحب صنعت همچون ایتالیا، ترکیه، برزیل، روسیه و ایران دارای جایگاه ویژه‌ای در گردش مالی شان محسوب می‌شود. کالای چرمی در واقع شامل پوشاک چرم، کفش چرم، کیف، انواع ساک‌های چرمی، میلمان، کمربند و ... می‌شود که متناسب با فرهنگ هر کشوری به صورت چرم طبیعی، چرم مصنوعی و همچنین ترکیبی از چرم مصنوعی و طبیعی تولید و استفاده می‌شود که قائدتا قیمت‌های متفاوتی نیز دارد.

در حالی که ارزش بازار جهانی کالا‌های چرمی در ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۶۴ میلیارد دلار بوده کارشناسان پیش بینی کرده اند ارزش این بازار در ۲۰۲۱ به ۲۷۱ میلیارد دلار برسد.

چین

پیش بینی بازار ۲۷۱ میلیارد دلاری برای کالا‌های چرمی تا پایان ۲۰۲۱

گزارشاتی که در حوزه تولیدات و ارزش بازار جهانی کالا‌های چرمی منتشر شده می‌گوید: ارز بازار جهانی این محصولات در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۲۱۷ میلیارد دلار بوده و در سال ۲۰۱۷ به ۲۲۸.۳۶ میلیارد دلار رسیده است. از سوی دیگر ارزش بازار جهانی کالا‌های چرمی در سال ۲۰۱۸ به میزان ۲۳۹.۷۸ میلیارد دلار بوده و در سال ۲۰۱۹ به ۲۵۱.۷۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. این گزارشات همچنین نشان می‌دهد که بازار جهانی کالا‌های چرمی در ۲۰۲۰ ارزشی بالغ بر ۲۶۴ میلیارد دلار داشته است.

کارشناسان جهانی همچنین پیش بینی کرده اند که در سال جاری میلادی ارزش این بازار به بیش از ۲۷۱ میلیارد دلار برسد.

۳۳ درصد از کل درآمد صنعت کالا‌های چرمی به کفش‌های چرمی تعلق دارد

صنعت چرم و کفش جهان نیز همانند بسیاری از صنایع دیگر به واسطه شیوع COVID-۱۹ دستخوش رکود موقتی شد به طوری که طی دو سال گذشته غالب نمایشگاه‌های بین المللی چرم و کفش در سراسر دنیا به تعطیلی کشیده شد. با این وجود بازار کالا‌های چرمی پویایی نسبی دارد و گزارشاتی که در خصوص بازار جهانی کفش منتشر شده می‌گوید: بخش کفش‌های چرمی حدود ۳۳ درصد از کل درآمد صنعت تولید کفش را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است.

همچنین این گزارشات می‌گوید: انتظار می‌رود درآمد جهانی بازار کفش جهان از ۱۴۶ میلیارد دلار در ۲۰۱۹ به ۱۶۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد. این در حالی است که بعد از پوشاک، کفش دومین بخش مهم مد در تجارت خرده فروشی محسوب می‌شود.

ایتالیا که یکی از کشور‌های پیشرو در بازار جهانی کالا‌های چرمی محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۰ درصد از چرم‌های تولید شده خود را به تولید کفش چرمی اختصاص داده است.

ایتالیا ۶۰ درصد از چرم تولیدی خود را به صنعت کفش چرمی تخصیص می‌دهد

از سوی دیگر این گزارشات می‌گوید: در سال ۲۰۱۹، بیش از ۴۰ درصد از ارزش جهانی کالا‌های چرمی صادراتی توسط کشور چین تحقق یافته است و همین امر این کشور را به صادر کننده اصلی کالا‌های چرمی در جهان تبدیل کرده است.

نکته جالب توجه اینکه ارزش صادرات کفش چرمی چین در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴ میلیارد دلار بود و در سال ۲۰۱۷ به ۹.۳ میلیارد دلار کاهش یافت. از سوی دیگر ایتالیا که یکی از کشور‌های پیشرو در بازار جهانی کالا‌های چرمی محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۰ درصد از چرم‌های تولید شده خود را به تولید کفش چرمی اختصاص داده است. همچنین در مدت نامبرده ارزش کل صادرات کفش چرمی ایتالیایی بیش از ۹ میلیارد یورو بوده است. علاوه بر این در سال ۲۰۱۸ ایتالیا در بخش صادرات کالا‌های چرمی سهمی بالغ بر ۱۴ درصد داشته است.

سایر کشور‌های آسیایی مانند ویتنام و هند نیز سهمی از ارزش صادرات جهانی داشتند به طوری که ویتنام به میزان ۵.۷ درصد و هند با ۲.۷ درصد از ارزش صادرات جهانی کالا‌های چرمی برخوردار بوده است.

گزارشات همچنین می‌گوید: علاوه بر چین، سایر کشور‌های آسیایی مانند ویتنام و هند نیز سهمی از ارزش صادرات جهانی داشتند به طوری که ویتنام به میزان ۵.۷ درصد و هند با ۲.۷ درصد از ارزش صادرات جهانی کالا‌های چرمی برخوردار بوده است. این در حالی است که در این بین کشور فرانسه نیز در سال ۲۰۱۸ سهمی بالغ بر ۱۱ درصد از صادرات کالا‌های چرمی را به خود اختصاص داده و بعد از چین و ایتالیا در جایگاه سوم قرار گرفته است و پس از آن نیز ویتنام و هند قرار گرفته اند.

چین

آمریکا؛ بزرگترین وارد کننده کالا‌های چرمی در ۲۰۱۸

گزارشات مربوط به واردات کالا‌های چرمی در سال ۲۰۱۸ نیز نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا سهمی بالغ بر ۱۷ درصد در این بازار داشته اند و بزرگترین وارد کننده کالا‌های چرمی بوده است. از سوی دیگر ژاپن نیز در جایگاه دوم قرار دارد و در این دوره ۷.۸ درصد از واردات کالا‌های چرمی را به خود اختصاص داده است.

گزارشاتی که در این دوره منتشر شده حاکی از این است که کشور‌های هنگ کنگ با سهمی به میزان ۶.۶ درصد، فرانسه با سهمی به میزان ۶.۴ درصد، آلمان با ۵.۴ درصد، ایتالیا با سهمی ۵ درصدی، انگلستان با سهم ۴.۷ درصد و چین با سهمی به میزان ۴.۲ درصد نیز در جایگاه سوم تا هشتم جهان قرار گرفته اند.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون