کد خبر: ۳۱۹۹۹
۱۸:۱۸ -۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ابوالفضل بابادی‌شوراب*

نشان تجارت - این روز‌ها سخن از محدودسازی اینترنت بین‌المللی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به میان می‌آید، ظاهراً نمایندگان مجلس با طرحی که صیانت از مردم نام گرفته، قصد دارند فضای مجازی را محدود کرده و قیم‌مآبانه جای مردم تصمیم بگیرند!

اما‌ ای کاش این طرح زودتر ارائه می‌شد و زودتر تصویب می‌شد، چرا که فضای مجازی، پیرمان کرد.

هنگامی که نماینده مجلس قصد عبور غیرقانونی از خط ویژه را داشت با برخورد سرباز راهور قانون مواجه گردید و نماینده که تحمل این اتفاق را نداشت بر او سیلی نواخت و فضای مجازی نیز این ماجرا را افشاء نمود، اما هیچ برخورد قانونی با نماینده نشد و تازه نماینده طلبکار هم گردید، آن وقت پیر شدیم، کاش فضای مجازی را ببندیدش!

هنگامی که نمایندگان مجلس انقلابی در شعار‌های انتخاباتی و توییت‌های خود در فضای مجازی، سخن از شفافیت رای در مجلس می‌گفتند، اما در زمان رای‌گیری به قانون شفافیت، طرح شفافیت در مجلس رای نیاورد، فاتحه فضای مجازی خوانده شد، چون فضای مجازی این رفتار غیرصادقانه نمایندگان را به سخره گرفت!

آن هنگام که مردم شیعهِ هزاره افغانستان و همزبانان فارسی زبان تاجیک، توسط طالبان قتل عام می‌شدند و برخی نمایندگان مجلس، طالبان را جنبش اصیل منطقه و واقعیت انکارناپذیر افغانستان خطاب می‌کردند، فاتحه فضای مجازی و افکار عمومی خوانده شد! چراکه افکار عمومی به این توئیت‌های نمایندگان واکنش خوبی نشان نداد.

وقتی که لحظه به لحظه و ثانیه به ثانیه خبر از اختلاس، رانت و دزدی جناح‌های مختلف می‌شود و مختلس و رانت‌خوار و فیش نجومی‌دار راست راست در خیابان‌های ایران، کانادا و... تاب می‌خورد و تنها خبر اختلاس‌هایشان، کل شبکه‌های مجازی را در می‌نوردد، اصولاً چرا فضای مجازی باید باشد تا با این خبرها، افسوس و ناراحتی ما مردم را بیشتر کند؟

آن روز که کلیپ‌های متعدد فساد اخلاقی و شب‌نشینی‌های برخی مدیران ادارات و صاحب منصبان در فضای مجازی منتشر می‌شد و در مقابل می‌بینیم که بخاطر مشکلات اقتصادی و... ازدواج برای جوانان کشور به یک رویا تبدیل شده، پیر می‌شویم، کاش زودتر ببندیدش فضای مجازی را!

کاش فضای مجازی را ببندید و اینترنتی نداشته باشیم تا دزدان به دزدی، اختلاس‌گران به اختلاس‌ورزی، زناکاران به زنا و هرزگی و آنارشیست‌ها به بی‌قانونی‌شان ادامه دهند و با خیال آسوده هر کاری دوست داشتند بکنند و به ریش افکار عمومی هم بخندند و مردم هم بی‌دغدغه و بی‌ناراحتی و غم، و دور از شنیدن و دیدن اختلاس‌ها، دزدی‌ها و فحشا‌های صاحب نفوذان، سر بر بالین بگذارند.

کاش زودتر ببندیدش!

*فعال سیاسی - اجتماعی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون