کد خبر: ۳۱۸۳۵
۱۳:۰۵ -۰۶ مرداد ۱۴۰۰
ناخن از جمله زیبایی‌ها در زنان می‌باشد و اهمیت زیادی به آن داده می‌شود.

ناخن

نشان تجارت - برای اینکه ناخن‌هایی محکم و زیبا داشته باشید می‌توانید با استفاده از ماسک تقویتی ناخن از ناخن‌ها خود به خوبی مراقبت کنید، این ماسک‌ها مواد مغذی مورد نیاز ناخن را فراهم می‌کنند و موجب می‌شوند تا ناخن‌هایی سفید و محکم داشته باشید.

ناخن‌های ضعیف خیلی راحت و سریع شکسته می‌شوند، زیرا بسیار نازک و نرم می‌باشند. به طور کلی عوامل زیادی از جمله کمبود مواد مغذی بدن همچون ویتامین‌های A، B و نیز کلسیم، آهن، پروتئین‌ها و روی، عادت جویدن ناخنها، ابتلا به بیماری کم خونی، بیماری کلیوی، تیروئید، گردش خون و کبد، استفاده مکرر از تمیز کننده‌های شیمیایی، تماس طولانی مدت ناخن‌ها با آب، استفاده از لاک‌های تاریخ مصرف گذشته و نیز استفاده از سوهان‌های بی کیفیت و نیز روش نادرست استفاده از آن. همه این موارد موجب آسیب کراتین ناخن و در نتیجه ضعیف شدن ناخن‌ها می‌شوند.

ماسک‌های تقویتی برای ناخن دارای انواع خواص هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به محکم شدن ناخن‌ها و جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها اشاره کرد همچنین داشتن ناخن‌هایی سفید و براق از خاصیت‌های دیگر استفاده از ماسک‌های تقویتی برای ناخن‌ها است.

۱- ماسک عسل و تخم مرغ:

دو عدد زرده تخم مرغ را به همراه ۱ قاشق عسل در ظرفی بریزید و با یکدیگر ترکیب کنید و ناخن‌های خود را به مدت ۲۰ دقیقه در ماسک عسل و تخم مرغ قرار دهید این ماسک تقویتی ناخن به سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند.

۲- ماسک روغن کرچک:

یک ماسک دیگر برای ناخن استفاده از روغن کرچک است که می‌توانید آن را به همراه نمک و روغن مغز گندم مخلوط کنید و ناخن‌های خود را با آن چرب کنید.

۳- ماسک روغن نباتی:

روغن نباتی برای تقویت ناخن‌ها مناسب است شما می‌توانید با استفاده از یک پنبه ناخن‌های خود را با روغن نباتی چرب کرده و بعد از مدت ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

۴- ماسک سیر:

سیر دارای خواص فراوانی است و در سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن تاثیرات مثبتی دارد استفاده از ماسک تقویت کننده ناخن سیر موجب می‌شود تا ناخن‌هایی صفت داشته باشید. برای استفاده از این ماسک می‌توانید چند حبه سیر را له کرده تا حالتی آبدار پیدا کند و کمی روغن زیتون نیز با آن ترکیب کنید و در ظرفی در بسته قرار دهید و هر روز ناخن‌های خود را با استفاده از این مواد تقویتی چرب کنید.

۵- نمک دریا و آب لیمو:

مقداری از نمک دریایی را با آب لیمو تازه مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه ناخن‌ها را در آن قرار دهید و بعد آن را بشویید این ماسک موجب می‌شود تا ناخن‌های محکم تری داشته باشید.

۶- ماسک گوجه فرنگی و روغن زیتون:

برای تهیه این ماسک باید مقداری از آب گوجه فرنگی را به همراه مقداری روغن زیتون مخلوط کنید و ناخن‌های خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید.

۷- روغن دانه کتان:

این نوع روغن به دلیل سرشار بودن از لینولنیک اسید که نوعی اسید چرب امگا ۳ و ضروری برای بدن انسان می‌باشد، استفاده از آن از خشکی ناخن‌ها جلوگیری کرده و یا آن را کاهش می‌دهد و نیز منجر به رفع مشکلات پوستی می‌شود.

همچنین مواد مغذی منیزیم، پروتئین، روی پتاسیم و ویتامین B موجود در این روغن به منظور استفاده برای تقویت ناخن‌ها بسیار موثر است، برای این منظور می‌توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

ناخن هایتان را به مدت چند دقیقه با روغن دانه کتان ماساژ دهید.
بعد از ماساژ دستکش‌های نخی بپوشید و اجازه دهید چند ساعت بماند.
سپس دست‌های خود را با آب گرم شست و شو دهید.
از این روغن به همین روش می‌توانید یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

۸- شی باتر:

نوعی چربی می‌باشد که به رنگ سفید یا زرد بوده و از دانه دخت شی گرفته شده است. این ماده یک نوع نرم کننده طبیعی پوست و ناخن‌ها بوده و به منظور ترمیم کوتیکول و آسیب دیدگی ناخن‌ها استفاده می‌شود.

به منظور استفاده از شی باتر می‌توانید آن را به مقدار دلخواه و حدوداً ۲۰ دقیقه روی ناخن‌ها ماساژ دهید تا تقویت و محکم شوند.

نکات کلیدی برای مراقبت از ناخن ها:

مراقبت از ناخن در کنار استفاده از ماسک‌های تقویت ناخن می‌تواند تاثیرات بیشتری بر روی سلامت ناخن‌ها و زیبایی آن داشته باشد، رعایت بر از نکات مراقبتی در این زمینه مانند شست و شوی دست‌ها و ناخن با آب گرم و استفاده کمتر از لاک موجب می‌شود تا ناخن‌های شاداب و سفید داشته باشید.

ناخن‌های خود را در طول روز تمیز کنید و زیر آن را با استفاده از شوینده‌ها بشویید.

بعد از شست و شو ناخن‌های خود را خشک کنید.

در هنگام شست و شوی زیاد ظرف‌ها از دستکش استفاده کنید.

زیاد از استون و محلول‌های آسیب زا برای ناخن استفاده نکنید.

نکات مهم تغذیه‌ای را رعایت کنید.

شیر و تخم مرغ را به میزان بالا مصرف کنید.

از سوهان ناخن استفاده کنید تا ناخن‌ها رشد کنند.

از لوسیون‌های تقویتی برای ناخن استفاده کنید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون