کد خبر: ۳۱۸۰۵
۲۱:۰۶ -۰۵ مرداد ۱۴۰۰
ابراهیمی نیا، نائب رئیس اتاق اصناف تهران، تصمیم کمیسیون کشاورزی برای حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی در واردات نهاده‌ها را به نوعی خودزنی تشبیه کرد و این کار مجلس را احساسی خواند.

تصمیم احساسی مجلس برای حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی| مردم و تولیدکننده متضرر شدند

نشان تجارت - خسرو ابراهیمی نیا در واکنش به مهمان تلفنی برنامه _عضو کمیسیون کشاورزی_ که درباره عدم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آرامش مردم را بهانه‌ای برای تصمیمِ مجلس اعلام کرد، گفت: با احساس که نمی‌شود کاری از پیش بُرد! ۸۵ میلیون نفر شما را انتخاب کردند و شما در مجلس تعقل و تفکر دارید.

وی با بیان اینکه مجلس یک جزء در سیستمِ کل کشور است، ادامه داد: ما هنوز نتوانستیم یک سیستم را برای هدف خاص اقتصادی داشته باشیم و حتی سیستمی وجود ندارد که بازخورد‌ها را بررسی کند.

ابراهیمی نیا مشکل مجلس را در نداشتنِ یک سیستم عنوان کرد و افزود: کمیسیون یعنی باید نگاهی تخصصی به حوزه‌ای وجود داشته باشد و وقتی درباره تخصص سخن می‌گوییم، یعنی دیگر احساس نباید وارد عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده تصور می‌کنم کمیسیون محترم کشاورزی به صورت احساسی در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم گرفته است؛ چنانچه مهمانِ نماینده فرمودند ما تحت فشار تصمیم به حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتیم و شخصا راضی به این کار نبودم.

ابراهیمی نیا ادامه داد: این صحبت‌ها چیست؟ در مجلس عقلا و نماینده‌هایی نشسته اند که تنها مختصِ شهرستان خود نیستند؛ بلکه نماینده بنده هم هستند. پس اگر با تفکری صحیح برنامه ریزی نکنیم، دست به خود زنی کرده ایم و در این میان، خودمان دشمن خودی‌ها خواهیم شد.

تصمیم فسادزای مجلس

سیدمحمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنعتی فراورده‌های لبنی کشور با اعتقاد بر اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمان خود یک ضرورت محسوب می‌شد و مجموعه دولت ذیل حاکمیت جمهوری اسلامی آن را پدید آورد، افزود: مجلس این ارز را مصوب کرده است؛ قبل از آن معاون اول رئیس جمهور [تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را خدمت رهبری فرستاد و پس از اینکه به رئیس مجلس ارسال شد]، مجلس از نظر خود بازگشت.

وی ادامه داد: برای نیمه سال مصوب کردند که ارز ۴۲۰۰ تومانی بر جای خود باقی باشد و امروز صدایی از کمیسیون کشاورزی شنیده می‌شود که مبنی بر تداوم اختصاصِ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده هاست و این کار اشتباهی است.

بنی طبا اضافه کرد: اگر شرایط کشور اقتضا می‌کند که ارز ۴۲۰۰ تومانی تداوم یابد، [بستر‌های آن نیز باید فراهم شود]. این مسئله ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و وقتی یک تصمیم فسادزا گرفته شود، نتیجه هم جز فساد نخواهد بود.

وی افزود: تصمیم اشتباه آنجاست که شما در ابتدای زنجیره ارز تخصیص دهید و در پایان زنجیره نیز به مصرف کننده فشار آورید، ولی اگر ارز را انتقال داده و به مصرف کننده بسپارید، کار درستی است.

بنی طبا ادامه داد: نمایندگان مجلس که دستشان به دهانشان می‌رسد، دلیلی ندارد که قیمت واقعی کالا را پرداخت نکنند.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون