کد خبر: ۳۱۶۱۹
۱۸:۱۶ -۰۱ مرداد ۱۴۰۰
در این مطلب شما را با روش‌های درمانی زرد شدن ناخن‌ها آشنا می‌کنیم و شما می‌توانید با روش‌هایی ساده و کاربردی از شر زردی ناخن‌ها رها شوید.

ناخن زرد

نشان تجارتعلت زرد شدن ناخن به خوبی مشخص نمی‌باشد، ولی یک سری از دلایل هستند که می‌توان گفت بیش‌ترین ارتباط را با این سندروم دارند. در ادامه علل مختلفی که باعث این بیماری می‌شود را برایتان بیان می‌کنیم.

علت زرد شدن ناخن

تغییر رنگ در ناخن‌ها نشانه بسیار مهمی می‌باشد و بسیاری از بیماری‌ها از رویناخن‌ها قابل تشخیص می‌باشد بنابراین می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین اعضای بدن در تشخیص بیماری‌ها می‌باشد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این مشکل ارثی می‌باشد، اما برخی از عوامل دیگر نیز در این مشکل دخیل اند که همه آن‌ها را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن
سرطان
مشکلات سیستم ایمنی
دیابت
پسوریازیس
بیماری‌های تیروئید
روماتیسم مفصلی
استفاده از دارو‌های خاص
اختلال لنفاوی
قرار گرفتن در معرض تیتانیوم
سیگار کشیدن
استفاده بیش از حد از لاک و مواد کاشت ناخن
کمبود آهن و روی
بیماری کبدی مانند زردی
بیماری ریوی
عفونت ریه

نشانه های دیگر در کنار زرد شدن ناخن‌ها

زمانی که ناخن‌های شما زرد می‌شود با یک سری نشانه‌های دیگر همراه است. این نشانه‌ها را یک به یک مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تغییرات قابل مشاهده ناخن‌ها

زمانی که دچار این سندروم می‌شوید ناخن‌های شما علاوه بر زرد شدن کلفت هم می‌شوند و در بیش‌تر موارد رشد آن‌ها متوقف می‌شود و ناخن می‌افتد. نشانه دیگر این سندروم منحنی ناخن‌ها است.

پلورال افیوژن

یکی دیگر از عوارض این بیماری تجمع مایع بین غشا می‌باشد و ریه و سینه را درگیر می‌کند در این صورت علاوه بر زرد شدن ناخن‌ها دچار درد سینه، سرفه و تنگی نفس نیز می‌شوید.

عفونت تنفسی

زرد شدن ناخن‌ها می‌تواند نشانه یک بیماری دیگری باشد که شما تا کنون از آن بی اطلاع هستید. بیماری‌هایی که با زرد شدن ناخن‌ها مشخص می‌شود برونشیت، عفونت سینه و ذات الریه است.

درمان

برای درمان این مشکل روش‌های گوناگونی مطرح می‌شود که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، ولی بهترین روش‌ها را برایتان گلچین کرده ایم و در ادامه می‌توانید آت‌ها را مشاهده کنید.

روش اول

استفاده از ویتامین E به همراه دارو‌های ضد قارچ بسیار موثر است و می‌تواند این بیماری را بسیار سریع درمان کند، زیرا ویتامین E بسیاری از مشکلات مربوط به ناخن‌ها را حل می‌کند و در رشد آن‌ها موثر است.

روش دوم

در این روش اگر بیماری شمنا در اثر سایر بیماری‌های تنفسی ایجاد شده باشد باید از دارو‌های آنتی بیوتیک استفاده کنید. البته این دارو‌ها باید طبق تجویز پزشک مصرف شود تا بتواند تاثیر خود را اعمال کند.

روش سوم

در صورتی که زرد شدن ناخن هایتان به دلیل پلورال افیوژن باشد باید جراحی شوید تا بتوانید علائم و نشانه‌ها را کاهش داده و بهتر زندگی کنید.

روش چهارم

در این روش به شما آموزش می‌دهیم که از ایجاد بیماری‌های قارچی بر روی ناخن هایتان پیشگیری کنید، زیرا پیشگیری بهتر از درمان می‌باشد.

سعی کنید همیشه بهداشت ناخن‌ها را رعایت کنید تا تغییر رنگ ندهند.

سعی کنید از لاک پاک کن زیاد استفاده نکنید و اگر مجبور به استفاده بیش از دوبار هستید باید از نوع بدون استون آن‌ها استفاده کنید.

زمانی که برای کاشت ناخن اقدام می‌کنید مطمئن شوید که برای شما از سرویس جدید و یا تمیز مانیکور و پدیکور استفاده می‌شود در غیر این صورت احتمال ایجاد عفونت قارچی و زرد شدن ناخن‌ها وجود دارد.

سعی کنید ناخن هایتان را مرتبا تمیز کنید و به آن‌ها سوهان بزنید. این کار را باید حداقل یک بار و حداکثر دوبار در هفته انجام دهید.

برای پیشگیری از زرد شدن ناخن‌های پا سعی کنید جوراب‌هایی که می‌پوشید تمیز باشد تا پا در معرض هوای تازه قرار بگیرد و از عفونت‌های قارچی دور باشید.

سعی کنید روز‌هایی از ماه را لاک نزنید تا ناخن هایتان هوا بخورد.

کاشت ناخن به طور مداوم می‌تواند منجر به تغییر رنگ ناخن‌ها شود و آسیب‌های دیگری نیز به آن‌ها وارد کند بنابراین بهتر است این کار را به طور مداوم انجام ندهید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون