کد خبر: ۳۱۰۲۵
۱۹:۵۰ -۱۸ تير ۱۴۰۰
وقتی صحبت از ورزش در دوران بارداری می‌شود، شنا یکی از مطمئن‌ترین و مفیدترین انتخاب هاست. در حالی که گردش خون شما را بهبود می‌بخشد و سطح اکسیژن شما را افزایش می‌دهد و دقیقاً همان چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد.

بارداری

نشان تجارتوقتی صحبت از ورزش در دوران بارداری می‌شود، شنا یکی از مطمئن‌ترین و مفیدترین انتخاب هاست. در حالی که گردش خون شما را بهبود می‌بخشد و سطح اکسیژن شما را افزایش می‌دهد و دقیقاً همان چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد.

شنا هر عضله‌ای را در بدن شما به کار می اندازد و از آنجا که در آب بی‌وزن هستید ورزشی است که می‌توانید با خیال راحت در کل دوران بارداری ادامه دهید.

شنا نوعی ورزش فوق العاده آرام بخش است که می‌تواند بسیاری از درد‌های بارداری را تسکین دهد. این باعث می‌شود مفاصل تحمل‌کننده وزن باشند، بنابراین برای یک زن باردار دو برابر افزایش می‌یابد.

بسیاری از خانم‌ها هنگام بارداری وزن زیادی پیدا می‌کنند و  این فشار اضافی را بر روی مفاصل تحمل‌کننده بدن دارند. در نتیجه شنا به این افراد کمک بسزایی می کند.

آیا شنا در دوران بارداری بی‌خطر است؟

شنا یک ورزش کم خطر است که در آن خطر سقوط یا آسیب دیدگی زیاد وجود ندارد. هنگام راه رفتن روی عرشه استخر لغزنده و مرطوب یا هنگام بالا رفتن از استخر احتیاط بیشتری داشته باشید. استفاده از پله‌های استخر در زمان بارداری‌ ایده خوبی است.

چه زمانی شنا در بارداری بی‌خطر نیست؟

غوطه ور شدن در آب خیلی گرم ایمن نیست و باید از وان آب داغ اجتناب کنید، زیرا گرم شدن بیش از حد می‌تواند عوارض بارداری را به ویژه در سه ماهه اول ایجاد کند.

اگرچه استخر‌های دارای کلر در بارداری کاملاً ایمن هستند، شما باید اطمینان حاصل کنید که هر آبی که در آن شنا می‌کنید تمیز باشد و شما را در معرض خطر بیماری‌های ناشی از آب قرار ندهد.

این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید استخر‌ها شنا کنید. شما فقط می‌خواهید مطمئن شوید که به هیچ وجه آبی که ممکن است به نوعی آلوده باشد وارد نمی‌شوید. اگرچه شنا به طور کلی ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما باید همیشه در هنگام بارداری با پزشک خود مشورت کنید تا چراغ سبز هر نوع ورزش را دریافت کنید.

چندماهگی برای شنا مناسب است؟

شنا در تمام سه ماهه بارداری هم مفید است و هم به طور کلی بی‌خطر است. آب باعث ایجاد شناوری بیشتر می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که این ورزش را ادامه دهید حتی زمانی که شکم در حال رشد است ممکن است مانع شرکت راحت شما در سایر انواع ورزش شود.

پرش به استخر یا دریاچه ممکن است فواید خاصی برای هر سه ماهه داشته باشد و همچنین برخی از تأثیرات مثبت آن در تمام دوران بارداری شما باقی خواهد ماند.

چگونه شنا را برای ورزش شروع کنیم؟

شنا در دور پا یک روش آسان برای انجام ورزش‌های هوازی است. اگر قبلاً دوره‌های شنا دارید، می‌توانید تمرین منظم خود را دنبال کنید، اما به نشانه‌های بدن گوش دهید.

بارداری می‌تواند شما را خسته کند و ممکن است با سرعت کمتری نسبت به حد معمول شنا کنید و یا استراحت بیشتری داشته باشید.

به جای فشار آوردن به خود واقعاً به احساس خود توجه کنید و در صورت لزوم تنظیم کنید. اگر قبلاً  ورزش شنا نکرده‌اید، خیلی سریع به این کار بپردازید.

به عنوان یک قاعده شروع انواع جدید ورزش در دوران بارداری باید با احتیاط انجام شود. اغلب توصیه می‌شود که به تمریناتی که قبلاً انجام داده‌اید پایبند باشید.

شما همیشه می‌توانید فقط برای تفریح ​​شنا کنید یا حتی فقط در آب راه بروید و حرکت کنید. شما هنوز هم مزایای احساس بی‌وزنی را خواهید یافت و هر حرکتی که در آب غوطه ور هستید تمام عضلات شما را کار خواهد داد.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون