کد خبر: ۳۰۹۴۹
۲۰:۰۴ -۱۶ تير ۱۴۰۰
عوامل مختلفی باعث زردی دندان می‌شوند، ولی نگران نباشید راه‌هایی برای سفید کردن دندان و جذاب شدن شما وجود دارد.

زرد شدن دندان

نشان تجارتزردی دندان‌ها می‌تواند زیبایی و لبخند هر فردی را زشت کند و تحت تاثیر قرار دهد که ما در این جا به موضوع و عوامل مختلف و دلیل زرد شدن دندان می‌پردازیم.

با توجه به اهمیت سفیدی دندان‌ها در داشتن ظاهری زیبا و با اعتماد به نفس دنبال راهی مطمئن و قطعی برای رفع زردی آن هستیم که به صورت خانگی قابل حل باشد.

با این حال دلایل متعددی در این رابطه وجود خواهد داشت که راه درمانی هم دارد و اگر شما هم به همین موضوع مدام فکر می‌کنید باید قبل از آن مطمئن شوید که زردی دندان نشانه‌ای از یک بیماری خاص و جدی نیست و این عارضه نشان دهنده نوشیدن زیاد نوشیدنی های رنگی یا چای و یا قهوه است.

دلیل زرد شدن دندان‌ها چیست؟

برخلاف تصورات که تنها دلیل زرد شدن دندان‌ها را به خاطر استفاده از سیگار و یا رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می دانند؛ ما در این قسمت به توضیح همه قسمت‌ها می‌پردازیم تا عوامل مهم و نشانه‌های دیگر زردی دندان را بشناسید.

دلایل ژنتیکی:

بعضی از اشخاص به صورت ارثی و ژنتیکی نسبت به بقیه دندان‌های سفید و براق و تیزتری دارند که علت زردی دندان‌ها هم می‌تواند وراثتی باشد.

بالارفتن سن:

افزایش سن در برخی افراد موجب زردی دندان‌ها شده که با بالارفتن سن لایه‌های بیرونی مینای دندان در اثر عوامل مختلف ساییده و زردتر شده که به همین خاطر قسمت عاج دندان که در زیر مینا قرار دارد واضح و مشخص دیده می‌شود.

مصرف بعضی از داروها:

استفاده از دارو‌های آنتی بیوتیک تتراسایکلین و دوکسی سایکلین که در کودکان زیر هشت سال دندان‌های شان در حال رشد است و دارو‌های اعصاب و آنتی هیستامین‌ها و فشار خون می‌تواند دلیل زردی دندان باشد.

استفاده از دهان شویه:

مصرف بعضی از دهان شویه‌ها که حاوی کلرهگزیدین و ستیل پیریدینیوم کلراید بوده می‌تواند علت زردی دندان باشد. چنان چه از ارتودنسی با براکت ثابت استفاده می‌کنید باید از دهان شویه‌های مخصوص استفاده نمایید.

بیماری‌های خاص:

از دلیل زرد شدن دندان‌ها می‌توان به بیماری عفونت زنان در دوران بارداری اشاره کرد که برروی رشد مینای دندان جنین تاثیر گذاشته و تبدیل به زردی دندان‌های کودک هم خواهد شد.

رعایت نکردن بهداشت دندان و دهان:

رعایت و توجه نکردن این مورد با جمع شدن پلاک‌های دندانی سبب زردی دندان‌ها شده که گاهی پاسخ به این زردی را باید در عدم توجه به آن دانست.

مصرف غذا و نوشیدنی رنگی:

با خوردن و مصرف چای و نوشابه و قهوه و غذا‌های پرادویه و آب مرکبات و ... می‌تواند از دلیل زرد شدن دندان‌ها باشد. با جستجو در مصرف عادت‌های بد غذایی می‌توانید آن را در منزل رفع نمایید.

آسیب به دندان:

با وارد شدن ضربه به دندان‌ها می‌تواند علت زردی آن را فهمید که در اثر ضربه زدن پالپ خونریزی می‌کند و به عاج نفوذ کرده که این ضربه به دندان می‌تواند پاسخی برای سوال زردی دندان شما باشد.

مصرف دخانیات:

استفاده از قلیان و سیگار و دخانیات که دارای تنباکو و توتون بوده در طولانی مدت سبب زرد شدن دندان می‌شود.

درمان و رفع زردی دندان‌ها در خانه:

پس از آن که دلیل زرد شدن دندان را متوجه شدیم باید برای رفع آن دنبال راه چاره باشیم.

درمان زردی دندان با جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

پس از آن که دلیل زرد شدن دندان را دانستیم به دنبال راه حل برای رفع آن که یکی از بهترین گزینه‌ها در منزل محسوب می‌شود. بکار بردن جوش شیرین و هیدروژن پراکسید بوده که کافیست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با دو قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید مخلوط کرده و به شکل خمیری یکدست درآورده و برروی مسواک بزنید سپس دهان و دندان‌ها را کاملا بشویید تا تاثیر فوق العاده اش را ببینید.

درمان زردی دندان با زردچوبه

براساس نظریه متخصصان و دندانپزشکان طب سنتی به دلیل این که زردی زردچوبه طبیعی بوده همین امر موجب شده که این محصول بیشتر از موارد و محصولات تجاری دیگر مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد. یکی از منفعت‌هایی که رفع زردی با زردچوبه دارد درباره عوارض آن بوده که سفید کننده‌های تجاری درد لثه و ورم را به همراه دارد، ولی این ندارد.

چنانچه دندان شما براثر سیگار کشیدن به این مشکل رسیده شما می‌توانید مقداری از پودر زردچوبه را برروی مسواک خیس زده و به دندان‌ها بکشید. سپس بگذارید تا پنج دقیقه بر دهان بماند و بعد با آب دهان را بشویید در نهایت خمیر دندان و مسواک بزنید.

درمان زردی دندان با زغال فعال

جذب بالای که در زغال فعال وجود دارد می‌تواند باکتری و تمام مواد سمی را از دهان از بین ببرد. برای رفعه زردی دندان‌ها می‌توانید یک عدد کپسول زغال فعال را باز نمایید و محتویات داخل آن را روی مسواک بریزید. سپس به آرامی دندان‌ها را به صورت دورانی دو دقیقه مسواک بزنید. حتما مراقب باشید تا این ماده روی لثه شما برخورد نکند، چون موجب تحلیل می‌شود. در آخر هم دهان و دندان‌ها را کامل بشویید.

درمان زردی دندان با سرکه سیب

برای از بین بردن و درمان زردی دندان بر اثر سیگار و یا هر مواد دیگر می‌توانید در منزل با کمک سرکه سیب این مشکل را حل کنید. ابتدا به دو قاشق چای خوری سرکه سیب نیاز دارید و به سه چهارم فنجان آب آن‌ها را ترکیب کنید و به مدت نیم دقیقه در دهان بچرخانید. در نهایت دندان‌ها را بشویید و مسواک بزنید و از سفیدی دندان‌های تان لذت ببرید.

درمان و رفع زردی دندان‌ها طبق نظر پزشک:

روکش کردن دندان یا باندینگ

استفاده از مواد سفید کنندگی دندان طبق نظر پزشک

کمتر مصرف کردن مواد غذایی که سبب زردی می‌شود

مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به طور صحیح

بلیچینگ و جرم گیری و سفید کردن دندان توسط دندانپزشک

نوشیدن و گرداندن آب در دهان پس از خوردن و آشامیدن مواد غذایی و …

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون