کد خبر: ۳۰۳۳۵
۱۹:۴۷ -۰۱ تير ۱۴۰۰
در این مطلب شما را با چند کرم دور چشم آشنا می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را در منزل تهیه کرده و به راحتی چین و چرک‌های دور چشم را از بین برده و یا از به وجود آمدن آن‌ها پیشگیری کنید.

کرم دور چشم

نشان تجارت - کرم دور چشم خانگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از روش‌های خانگی و ساده و بدون کم‌ترین هزینه مشکلات پوستی خود را از بین برده و چندین سال جوان‌تر شوید.

اگر بتوانید کرم‌های مورد نیاز خود را در منزل درست کنید می‌توانید در بسیاری از هزینه‌های اضافی پیشگیری کنید و مشکلات کم تری را مانند حساسیت به مواد درون کرم‌های بیرونی داشته باشید.

البته یادتان باشد که کرم‌های خانگی و دست ساز اثرات شیمیایی کرم‌های صنعتی را ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت تری از آن‌ها استفاده کنید.

آلوئه ورا و عسل

این کرم یکی از بهترین کرم‌های دور چشم می‌باشد که می‌تواند با از بین بردن سیاهی دور چشم چین و چروک‌های آن را نیز از بین ببرد، زیرا مواد اصلی این کرم خواص بسیار زیادی برای پوست دارد.

کرم دور چشم خانگی


مواد لازم

عسل یک قاشق غذا خوری
موم یک قاشق غذا خوری
ژل آلوئه ورا ۲۰ قطره
عصاره لیمو ۲۰ قطره
برگ بابونه یک فنجان

طرز تهیه

موم را روی حرارت باز کنید. بهتر است حرارتی که موم را باز می‌کنید غیر مستقیم باشد تا خاصیت آن از بین نرود و برای این کار می‌توانید موم را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب کتری باز کنید.
بابونه را آسیاب کنید و پودر آن را به موم اضافه کنید.
بعد از اضافه کردن بابونه می‌توانید عسل را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید.
بعد از این که این مواد به خوبی با یک دیگر ترکیب شدند می‌توانید سایر مواد را بعد این ترکیب اضافه کنید.
بعد از گذشت ۵ دقیقه می‌توانید این مواد را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و به مدت ۱ ماه در دمای یخچال نگه دارید.
یادتان باشد که بیش‌تر از یک ماه نمی‌توانید این مواد را نگهداری کنید، زیرا خاصیت خود را از دست می‌دهد و ممکن است اثرات معکوس داشته باشد.

روغن نارگیل و جوانه گندم

این ماسک دور چشم به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید چین و چروک‌های پنجه کلاغی را از بین ببرید. یادتان باشد که اگر به موادی درون ماسک‌ها حساسیت دارید از استفاده کردن آن‌ها بپرهیزید.

مواد لازم

روغن نارگیل
جوانه گندم

کرم دور چشم خانگی

طرز تهیه

روغن نارگیل را به میزان مساوی با جوانه گندم مخلوط کنید و آن‌ها را روی حرارت غیر مستقیم قرار بدهید.
اجازه بدهید این دو ماده با یک دیگر ترکیب شوند بعد آن را از روی حرارت بردارید.
بهتر است برای استفاده کردن از این کرم آن را به خوبی خنک کرده و درون ظرفی تمیز بریزید.
نگهداری از این کرم بسیار آسان می‌باشد و کافی است آن را در یخچال قرار بدهید.
بهتر اسن میزان کرم‌هایی که تهیه می‌کنید کم باشد و در صورتی که بعد از یک هفته نتیجه لازم را گرفتید مقدار بیش تری از آن را تهیه کنید، ولی یادتان باشد که کرم‌های خانگی به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده فقط یک ماه تاریخ انقضا دارند و بعد از آن فاسد شده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

روغن شتر مرغ و بادام

همانطور که می‌دانید روغن بادام برای پوست و خصوصا دور چشم بسیار خوب می‌باشد و می‌تواند به رفع سیاهی و چین و چروک‌ها کمک کند. در ادامه یک ماسک را به شما معرفی می‌کنیم که هزینه آن کمی بیش‌تر از سایر ماسک‌ها می‌باشد، ولی ارزش بیش تری دارد.

مواد لازم

لانولین ۱۵ گرم
روغن بادام ۶۰ سی سی
روغن جوجوبا ۶۰ سی سی
روغن شتر مرغ ۶۰ سی سی
موم ورقی ۵۰ گرم
اسانس گل رز

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک لازم است تا ابتدا لانولین را به همراه موم درون ظرفی بریزید و روی حرارت غیر مستقیم باز کنید.
زمانی که این دو به خوبی باز شدند کافی است تامواد دیگر را به آن‌ها اضافه کنید و بعد از گذشت ۵ دقیقه آن‌ها را از روی حرارت بردارید.
می‌توانید از این کرم در محل کار و زمان استراحت نیز استفاده کنید تا تاثیرات آن را به خوبی ببینید.

کرم دور چشم خانگی

روغن بادام و نارگیل

خواص روغن بادام شیرین برای پوست بسیار زیاد می‌باشد و اگر بتوانید آن را با نارگیل مخلوط کنید خواص آن را دو چندان خواهید کرد. برای استفاده از این ماسک خانگی کافی است این دو روغن را نسبت‌های مساوی با یک دیگر ترکیب کنید و چین و چروک‌های صورت خود را با استفاده مداوم از بین ببرید.

یادتان باشد که پوست اطراف چشم حساسیت بسیار بالایی دارد بنابراین سعی کنید قبل از این که ماسک‌ها را به اطراف چشم بزنید ابتدا روی بخشی از پوستتان امتحان کنید و در صورتی که هیچ گونه حساسیتی نداشتید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون