کد خبر: ۲۹۲۱۴
۰۹:۱۸ -۰۶ خرداد ۱۴۰۰
در خرداد ماه ۱۴۰۰ حداکثر دو یارانه نقدی با مبالغ متفاوت به حساب سرپرستان خانوار‌های مشمول واریز می‌شود و به این ترتیب یارانه‌های نقدی کاهش یافته است.

کاهش یارانه نقدی

نشان تجارتیارانه‌های نقدی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شامل سه یارانه بود که عبارت بود از یارانه‌معیشتی بنزین، یارانه ۵۱ هزار تومانی و ۳۸ هزار تومانی رمضان (برای خانوار‌های ۴ نفره عادی ۱۵۳ هزار تومان و برای خانوار‌های ۴ نفره تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ۲۰۴ هزار تومان واریز می‌شد) و یارانه‌نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰تومانی.

اردیبهشت ماه سال جاری با پرداخت این سه یارانه به حساب مشمولان به پایان رسید و حالا در خرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد این یارانه‌ها به دو یارانه کاهش یافته است. چراکه دیگر یارانه‌نقدی ویژه رمضان به پایان راه رسیده و واریز نخواهد شد و خانوار‌ها فقط همان یارانه نقدی معیشتی و یارانه نقدی ۴۵هزار تومان را دریافت خواهند کرد.

اقتصاد آنلاین نوشته است که نخستین یارانه‌‎نقدی که در خرداد ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، یارانه‌معیشتی بنزین است. این یارانه، هفته دوم خرداد ماه – هفته آینده – واریز خواهد شد و مبلغ آن بر اساس تعداد اعضای خانوار متفاوت است.

بر اساس روال قبل این کمک نقدی دولت به خانوار‌های یک نفره ۵۵هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳هزار تومان، خانوار سه نفره، ۱۳۸هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، ۱۷۲هزار تومان و خانوار‌های ۵نفره و یا بالاتر، ۲۰۵هزار تومان خواهد بود.

احتمال تغییر نظام یارانه‌ای کشور و مبلغ‌یارانه در ماه‌های آتی

انتظار می‌رود صد و بیست و یکمین نوبت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز که فراگیرترین یارانه‌نقدی ایران به شمار می‌رود در هفته سوم خرداد ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

شایان ذکر است نمایندگان مجلس و نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از طرح‌های مختلف برای اصلاح یارانه‌های نقدی سخن گفته اند و احتمال تغییر در نظام یارانه‌ای کشور و مبلغ یارانه‌نقدی در ماه‌های آینده وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون