کد خبر: ۲۸۳۷۴
۰۹:۳۳ -۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
فعالان بازار تلفن همراه بیان کردند
با کاهش قیمت دلار در حالی واردکنندگان و فروشندگان موبایل از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها برای فروش به تکاپو افتاده اند که فعالان این بازار مدعی اند الان زمان مناسبی برای خرید گوشی است، زیرا بازار پس از تعطیلی یک ماهه به اشباع رسیده است.

کاهش قیمت موبایل

نشان تجارت - مشاهدات از بازار موبایل حاکی از کاهش قیمت‌ها تا ۲۰ درصد نسبت به ماه گذشته است. فعالان بازار موبایل معتقدند به دلیل عرضه کالا و افت قیمت ارز، فروشندگان گوشی‌های خود را زیر قیمت می‌فروشند و به همین دلیل کسانی که قصد خرید دارند، هم اکنون زمان مناسبی است.

موبایل ۲۰ درصد ارزان شد

یک مغازه دار در پاساژ چارسو با بیان اینکه قیمت همه برند‌های تلفن همراه اعم از سامسونگ، شیائومی و آیفون ارزان‌تر از سابق شده است، گفت: به طور مثال یکی از انواع گوشی ۳ poco x شیائومی که پیش از تعطیلات عید ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان خریداری کردیم، در حال حاضر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

وی گفت: در حال حاضر قیمت‌ها نسبت به قبل از تعطیلات ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

ترس فروشندگان از ارزانی و ضرر

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی با بیان اینکه به دنبال ریزش قیمت دلار، شرکت‌ها و فروشندگان به شدت به دنبال فروش کالای خود هستند تا بیشتر از این ضرر نکنند، گفت: بازار، بازار خوبی برای خرید تلفن همراه است.

مهدی محبی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه قیمت‌ها تا چه میزان کاهش داشته است، گفت: در تمامی برند‌های موبایل ۱۵ تا ۲۰ درصد ریزش قیمت را شاهد هستیم، زیرا به دلیل ریزش قیمت دلار، قیمت گوشی تلفن همراه کاهش داشته است.

روند کاهش قیمت موبایل ادامه دارد؟

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران ادامه داد: چنانچه دلار ارزان‌تر شود باز هم قیمت تلفن همراه می‌ریزد.

محبی گفت: بیشتر شرکت‌ها از ترس ارزانی بیشتر قیمت دلار، کالاهایشان را زیر قیمت می‌فروشند. وی با بیان اینکه بازار تامین است و هیچ مشکلی برای بازار نداریم، گفت: الان زمان مناسبی برای خرید است، چون به دلیل متغیر بودن نرخ ارز، بازار سرگردان است و روز به روز نوسان دارد.

رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه مشهد نیز با بیان اینکه قیمت‌ها از بهمن ماه تاکنون ۳۰ درصد و یا به عبارت دیگر، از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۵ درصد ریزش داشته است، گفت: شرکت‌های واردکننده موبایل به دلیل اینکه موبایل‌ها در دستشان مانده و نتوانسته اند به دلیل تعطیلی، گوشی‌های خود را بفروشند از ترس ریزش بیشتر می‌خواهند گوشی‌های خود را هرچه زودتر به فروش برسانند؛ بنابراین الان زمان مناسبی برای خرید گوشی است.

افزایش واردات و دپوی موبایل باعث افت قیمت موبایل شد

افشین اکبری در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا گوشی ارزان‌تر هم می‌شود یا خیر، گفت: بازار تلفن همراه یک بازار اقتصادی نیست، بلکه یک بازار سیاسی است و به دلیل سیگنال‌هایی که هم اکنون از مذاکرات وین داریم، قیمت دلار کاهشی شده و به همین دلیل شاهد ریزش در قیمت گوشی تلفن همراه هستیم.

رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه مشهد با بیان اینکه مشخص نیست این ریزش تا کی ادامه دار خواهد بود، گفت: قیمت تلفن همراه در ارتباط مستقیم با قیمت دلار است و نمی‌توان پیش بینی کرد قیمت دلار تا کجا می‌ریزد. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که قیمت گوشی همانند سایر کالا‌ها نیست، زیرا کالا‌های دیگر به دلیل افزایش دستمزدها، اجاره و سایر هزینه ها، قیمت‌ها را افزایش داده اند، ولی قیمت موبایل همپای ریزش دلار می‌ریزد و علاوه بر آن به دلیل اینکه مدل‌های جدید وارد بازار می‌شود، مدل‌های قدیمی کاهش قیمت را تجربه می‌کنند.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون