کد خبر: ۲۷۴۱۲
۰۹:۳۷ -۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
یزدی‌خواه گفت: کسانی که در سایت‌های اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی تولید محتوای فرهنگی می‌کنند باید از طریق پلتفرم‌ها مورد حمایت مالی قرار بگیرند و بعد اثرشان خریداری شود.

سیدعلی یزدی خواه

نشان تجارت - محمد آیتی: اواخر اسفندماه و کمی مانده به نوروز ۱۴۰۰ و پس از کش و قوس‌های فراوان بین دولت و مجلس بالاخره بودجه ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

در این سال‌ها، بودجه فرهنگی محلی برای مناقشه بوده و عده‌ای معتقدند آنطور که شایسته است این حوزه مهم و کلیدی دیده نمی‌شود و برخی دیگر می‌گویند پول‌هایی که در این دهه‌ها به این بخش واریز شده کمترین خروجی را به ارمغان آورده است.

در همین رابطه، سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به نشان تجارت گفت: از نظر من بودجه فرهنگی که در بودجه ۱۴۰۰ آمده قابل قبول نیست؛ البته محدودیت‌های کشور را هم باید در نظر گرفت. بسیاری از بودجه‌هایی که برای آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی وضع می‌شود مثل موضوعات طلاق، خانواده، ترافیک، آلودگی هوا و... از طریق بستر فرهنگی قابل حل است، پس نمی‌توان به‌راحتی از کنار بودجه فرهنگی گذشت و آن را کم‌اهمیت جلوه داد.

نماینده تهران افزود: بودجه ۱۴۰۰ در بخش فرهنگی نسبت به سال قبل بهبود مناسبی پیدا کرده است، اما همچنان با انتظارات ما فاصله دارد.

این چهره اصولگرای مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند بودجه‌های فرهنگی خیلی با خروجی توام نبوده و موضوع حجاب بهترین مثال برای آن است، گفت: اگر این انتقادات را وارد بدانیم دلیل نمی‌شود تزریق بودجه فرهنگی را کم یا قطع کنیم. در طی این سال‌ها برنامه‌ها، نقشه راه و نظارت‌ها ضعیف بوده و برای همین نتایج قابل مدنظر ما رقم نخورده است.

یزدی‌خواه تصریح کرد: ما، چون ایده‌آل فکر می‌کنیم و به حداقل‌ها هیچ‌وقت قانع نیستیم می‌گوییم کم‌کاری شده است. اگر مدیریت‌ها درست و منطقی شود شک نکنید اثرات مثبت فرهنگی در جامعه متبلور خواهد شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: کسانی که در سایت‌های اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی تولید محتوای فرهنگی می‌کنند باید از طریق پلتفرم‌ها مورد حمایت مالی قرار بگیرند و بعد اثرشان خریداری شود، ولی متاسفانه گاهی شاهدیم کسانی که تولید محتوای فرهنگی فاخر می‌کنند تازه باید هزینه‌هایی را بپردازند تا محصولشان برای عموم بارگذاری شود.

این نماینده تهران در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم وضعیت فرهنگی در سال ۱۴۰۰ بهتر از ۹۹ خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون