کد خبر: ۲۷۲۸۱
۱۳:۵۶ -۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
میر رضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران اظهار داشت: در حال حاضر یکی از موانع تولید در خصوص بیمه تامین اجتماعی است که اگر سهم کارفرما به ۱۰ درصد کاهش یابد، کمک بزرگی به تولید خواهد بود.

محمد میر رضوی

نشان تجارت - محمد میر رضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران به «بازار» گفت: در حال حاضر در بحث تولید محصولات کنسروی با موانع بسیاری مواجه هستیم از جمله بیمه سازمان تامین اجتماعی که در خواست ما این است که در این مورد سهم کارفرما به ۱۰ درصد کاهش یابد. در واقع اگر سهم کارفرما ۱۰ درصد شود و بقیه را دولت بپردازد کمک بزرگی به تولید خواهد بود.

میر رضوی افزود: مساله بعدی نرخ بهره‌های بانکی است که غالبا بالا است و از توان تولیدکننده خارج است؛ لذا کاهش نرخ بهره‌های بانکی یک مانع زدایی بزرگ خواهد بود.

شناور بودن نرخ ارز ارزش محصولات صادراتی را با مشکل مواجه می‌کند

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی دیگر از موانع بزرگ در مسیر تولید چند نرخی بودن نرخ ارز است که بسیار مشکل ساز شده است. در حالی که باید یکسان باشد تا هم تولید کننده و هم وارد کننده با فکر آزاد بتواند تولیدشان را انجام دهند و مطمئن باشند نرخ‌ها شناور نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از مشکلات ما برای ارزش گذاری، تفاوت نرخ ارز است که شناور است و مشخص نیست.

میر رضوی گفت: به عبارت دیگر امروز ارزش دلاری بر روی محصول صادراتی می‌گذارند، اما ممکن است دو ماه دیگر تغییر کند که یا به ضرر تولید کننده است یا به نفعش می‌شود؛ لذا ثابت نبودن نرخ ارز برای صادرات مشکل ساز شده است.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون