کد خبر: ۲۵۴۴۴
۱۴:۵۱ -۰۴ فروردين ۱۴۰۰
دهقان، نماینده شرکت نانو فناوران دارویی الوند گفت: با ورود به ۲ بازار صادراتی دیگر در قاره آفریقا، سال ۹۸ محصولات این شرکت دانش بنیان دارویی به بیش از ۱۰ کشور جهان صادر شد.

صادرات دارو

نشان تجارت - مریم دهقان با اشاره به مزیت‌های توسعه بازار‌های صادراتی برای کسب درآمد‌های ارزی بیشتر برای کشور اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده این شرکت در صادرات انواع دارو‌های تولیدی خود در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ بیش از ۵۰ درصد رشد را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه تولید دارو‌های مربوط به شیمی درمانی، دارو‌های بیماری‌های خاص، دارو‌های بیماری‌های پرخطر و ایمونولوژی از مهمترین دارو‌های این شرکت برای عرضه در بازار‌های داخلی و خارجی است گفت: هم اکنون شرکت‌های طرف قرارداد ما در این ۱۰ کشور جهان از کیفیت دارو‌های شرکت نانو فناوران دارویی الوند رضایت کامل دارند.

دهقان اظهار داشت: رشد ۵۰ درصدی صادرات شرکت نانو فناوران دارویی الوند به عنوان شرکت دانش بنیان در سال ۹۸، از مهم‌ترین دلایل معرفی این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های برتر صادراتی استان تهران بود.

نماینده شرکت نانو فناوران دارویی الوند تاکید کرد: این شرکت در صدد است با توسعه بازار‌های صادراتی خود همچنان به عنوان شرکت دارویی، حجم صادرات دارو‌های تولیدی خود را به دو برابر افزایش دهد.

شایان ذکر است که شرکت داروسازی نانو الوند در سال ۹۰ به عنوان شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دارویی ابن سینا زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز بکار کرد.

این شرکت با تکیه بر سه اصل استفاده از آخرین تکنولوژی در دنیا تولید محصولات بر مبنای نیاز جامعه و با استفاده از نیرو‌های متخصص خود در بخش تحقیقات دارو‌های تولیدی خود را به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه کرده است.

شرکت نانو فناوران دارویی الوند همزمان با ۴۰ سال پیروزی انقلاب دو محصول داروی ضد سرطان خود را به بازار عرضه کرد که با تلاش متخصصان این شرکت این دارو‌ها با کیفیت مشابه برند‌های اصلی خارجی هم اکنون در اختیار بیماران ایرانی قرار گرفته است تا برای از بین بردن سرطان مورد استفاده قرار گیرد.

شیمی درمانی یکی از روش‌های درمانی بسیار کارآمد برای درمان سرطان و از بین بردن آن است و اصطلاح شیمی درمانی به دارو‌هایی اطلاق می‌شود که از تقسیم شدن سلول‌های سرطانی و رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند، لذا تولید دارو‌های شیمی درمانی هم اکنون در کشور‌های محدودی انجام می‌شود و ایران نیز به یکی از کشور‌های تولید کننده این دارو‌ها قرار گرفته است.

درمان سرطان از این طریق با استفاده از دارو‌های سرکوب کننده است که به عنوان بخشی از روند طبیعی بدن، سلول‌ها به طور دائم با فرآیند تقسیم و رشد رو به رو می‌شود، وقتی که سرطان اتفاق می‌افتد، سلول‌ها به طورغیرمستقیم تولید می‌شوند.

بیشتر سلول‌ها بعد از تولید شدن، شروع به جذب فضای فزاینده‌ای می‌کنند تا فضای اشغال شده توسط سلول‌های مفید را اشغال کنند.

دارو‌های شیمی درمانی می‌توانند در مقابل تکثیر سلول‌های سرطانی مقابله کنند و زمانی که این دارو ها، به جریان خون، برای حمله به سلول‌های سرطانی منتقل می‌شوند، می‌توانند در روند تکثیر و رشد این سلول‌ها اختلال ایجاد کنند و در موارد بسیاری به طور کامل آن‌ها را از بین ببرند.

شیمی درمانی می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند یا باعث از بین بردن سلول‌ها شود، زیرا آن‌ها تقسیم می‌شوند.

دارو‌های شیمی درمانی منبع غذایی سلول سرطان را هدف قرار می‌دهد که شامل آنزیم‌ها و هورمون‌هایی است که آن‌ها باید رشد کنند و در نهایت با تزریق آن به انسان دارو‌های شیمی درمانی می‌توانند سبب خودکشی سلول‌های سرطانی شود.

شیمی درمانی در مجموع یک درمان تهاجمی است که می‌تواند عوارض جانبی شدید نیز داشته باشد. به این دلیل است که دارو‌ها اغلب سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهند، اما ممکن است گاهی سلول‌های سالم نیز در این فرآیند تحت تاثیر قرار بگیرند.

اثرات نامطلوب این دارو‌ها می‌تواند نگران کننده باشد، اما با توجه به درمان زود هنگام، شیمی درمانی می‌تواند در برخی موارد به درمان کامل برسد و عوارض جانبی را برای بسیاری از بیماران کاهش دهد.

قبل از شروع درمان شیمی درمانی و در طی آن از بیمار آزمایش خون گرفته می‌شود، آزمایش خون به منظور ارزیابی سلامت بیمار انجام می‌شود. به عنوان مثال، اگر در طی آزمایش خون تشخیص مشکلات کبدی داده شود، درمان ممکن است بی نتیجه باشد، مگر اینکه کبد بهبود یابد.

اگر آزمایش خون قبل از درمان انجام شود و تعداد کمی از سلول‌های قرمز یا سفید یا پلاکت‌ها را در خون نشان دهد، ممکن است برای شروع درمان شیمی درمانی نیاز به تأخیر باشد.

آزمایش‌های منظم خون در طول دوره درمان ادامه می‌یابند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد خون و کبد تا آنجا که ممکن است حفظ می‌شود و برای اثربخشی درمان موثر هستند.

می‌توان گفت شیمی درمانی بهترین درمان برای نابودی سرطان است، اما قبل از درمان، ما باید درباره روند درمان و نحوه جلوگیری از آن و نحوه درمان آن اطلاعات کافی داشته باشیم.

شیمی درمانی یک درمان مناسب و ایده ال برای یک سلول سرطانی است. در طی شیمی درمانی، ابتدا سلول‌های بدن به دو دسته تقسیم می‌شوند، ما می‌دانیم که بدن ما از میلیارد‌ها سلول تشکیل شده است، اما اگر به طور کامل رشد کنیم، بیشتر سلول‌های بدن از هم جدا می‌شود، در صورت شروع درمان با استفاده از شیمی درمانی این سلول‌ها به طور کامل تقسیم می‌شوند.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون