کد خبر: ۲۳۷۴۶
۱۹:۰۴ -۰۲ اسفند ۱۳۹۹
محرک اصلی افزایش قیمت نفت، دو عامل است که احتمالا باعث پیشروی قیمت این کالا خواهند شد. اولا انتظار می‌رود تقاضا برای نفت با بهبود اقتصادی جهان از آسیب همه گیری ویروس کرونا، افزایش یابد. با این حال به دلیل احتمال کم بازگشت سفر‌های بین المللی به این زودی ها، این رشد تا حدودی محدود خواهد بود. سفر، یک منبع مهم تقاضای انرژی است.

افزایش قیمت نفت

نشان تجارت - جی پی مورگان می‌گوید قیمت نفت خام همچنان می‌تواند رشد بیشتری را ادامه دهد چرا که نفت همچنان شاهد موفقیت‌های چشمگیر در سال جاری است. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی درباره آینده بازار نفت منتشر کرده است.

طبق این گزارش اقتصاد‌های بزرگ با ادامه فعالیت‌های واکسیناسیون کرونا، در حال پیشبرد چشم انداز جهانی هستند.

کری کریگ، استراتژیست بازار جهانی در جی پی مورگان به سی‌ان‌بی‌سی گفت: من فکر می‌کنم که در این شرایط جا دارد قیمت نفت کمی بالاتر رود البته قیمت ۸۰ یا ۹۰ دلاری را گمان نمی‌کنم. اما شاید قیمت نفت ۵ تا ۱۰ دلار دیگر رشد کند.

بعد از ظهر معاملات روز جمعه آسیا، معاملات آتی نفت برنت ۶۲.۹۱ دلار در هر بشکه بود. معاملات آتی نفت خام ایالات متحده هم با ۵۹.۳۴ دلار در هر بشکه تغییر قیمت یافت. معاملات آتی نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت تاکنون در سال ۲۰۲۱ هرکدام بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت داشته اند. قیمت نفت در روز‌های اخیر پس از آنکه به بالاترین قیمت در بیش از یک سال گذشته رسید، تعدیل شد.

همین هفته، طوفان زمستانی در جنوب ایالات متحده منجر به قطعی برق در تگزاس شده است. این ماجرا به زیرساخت‌های انرژی دولت و میلیون بشکه در روز آسیب رسانده است. در نتیجه قیمت انرژی افزایش یافته است.

به گفته کریگ، محرک اصلی افزایش قیمت نفت، دو عامل است که احتمالا باعث پیشروی قیمت این کالا خواهند شد. اولا انتظار می‌رود تقاضا برای نفت با بهبود اقتصادی جهان از آسیب همه گیری ویروس کرونا، افزایش یابد. با این حال به دلیل احتمال کم بازگشت سفر‌های بین المللی به این زودی ها، این رشد تا حدودی محدود خواهد بود. سفر، یک منبع مهم تقاضای انرژی است.

در طرف عرضه هم کریگ ادامه داد: ما همچنان به اعضای اوپک پلاس اعتماد می‌کنیم تا عرضه خود را نسبتا محدود نگه دارند. به اعتقاد من هنوز مسئله رابطه میزان عرضه نسبت به تقاضا وجود دارد.

اوپک و متحدانش که در مجموعه به عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شوند، تلاش کرده اند تا در یک دوره فراز و نشیب تاریخی که به دلیل سقوط بی سابقه قیمت نفت و همچنین شوک عمده تقاضای سوخت در میان پاندمی رخ داد، راه خود را پیدا کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون