کد خبر: ۲۳۵۱۹
۱۲:۲۰ -۲۸ بهمن ۱۳۹۹

ضرورت خروج اتباع خارجی از کشتارگاه ها

ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران با تاکید بر ضرورت خروج فعالیت اتباع خارجی در کشتارگاه‌ها اظهار داشت: قریب به ۶۰ تا ۷۰ درصد کشتارگاه‌های تهران در دست اتباع خارجی، بویژه افغانی هاست در حالی که از سوی اتاق اصناف تهران بار‌ها بخشنامه‌های مختلفی در خصوص عدم بکارگیری این افراد به اتحادیه ارسال شده است.

کشتارگاه ها

نشان تجارت - علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران با بیان مطلب فوق افزود: اتحادیه بدون اختیارات اجرایی، خصوصاً در اعمال کلان، چه کاری از دستش بر می‌آید؟ در گذشته‌ای نه چندان دور، تمام اعمال کشتار تا توزیع در دست اتحادیه بود؛ اما به مرور زمان این اختیارات از اتحادیه گرفته و به اتباع خارجی سپرده شد. بار‌ها دراین ارتباط به مراجع ذیربط مانند سازمان صمت، بارزسی دادگستری در اتباع خارجی، اتاق اصناف تهران و ... اطلاع رسانی کرده ایم، اما هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

او در ادامه تاکید کرد: آنچه امروزه باید به آن دقت عمل داشت، عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی افغانی‌های فعال در کشتارگاه هاست. این افراد در کشتارگاه‌ها زندگی می‌کنند و ضمن کار بدون رعایت هیچ گونه بهداشتی همانجا زندگی و خورد و خوراک دارند. مشکل از سر منشاء است که مسئولان هیچ گونه تدبیری نمی‌اندیشند.

ملکی تصریح داشت: افغان‌ها نبض تعیین قیمت گوشت را در بازار در دست گرفته اند و ایرانی‌ها تنها مصرف کننده شده اند. کجای دنیا، نبض سلامتی کشور در دست اتباع خارجی آن کشور است؟ افغان ها، تعیین نرخ گوشت روزانه را در اختیار خود دارند. باید برای ایرانیان بیکار و گرفتار تدبیری کرد. اشتغال در دست بیگانه و ایرانی بیکار.

وی با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اساس اساسنامه خود عمل نمی‌کنند بیان داشت: هر گاه از ریل سلامت در کار و اقتصاد خارج شویم در مدت زمانی کوتاه، موضوع کاملاً بر همگان محرز خواهد شد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای رسالتی داشتند که به آن به نحو احسن پای بند نبودند و اینگونه عیار و اعتبارشان از بین رفت به طوریکه صدا و سیما نیز از نمایش تخلفات شان ابایی نکرد و به نوعی اعتماد افراد به این فروشگاه‌ها سلب شد.

او تصریح کرد کرد: متاسفانه گران و کم فروشی کمترین تخلف این فروشگاههاست در حالیکه اگر طبق موازین خود عمل می‌کردند می‌توانستند در برخی از نقاطی که دسترسی محلی به خرده فروشان کم بود، موفق عمل کنند. تخفیف و آفر‌های ویژه‌ای که می‌گذارند در بسیاری از مواقع کاملاً عوام فریبانه است و مردم نیز کاملاً به این موضوع پی برده اند.

منبع: اتاق اصناف ایران
ارسال نظرات
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون