کد خبر: ۲۳۱۷۳
۱۳:۳۹ -۲۱ بهمن ۱۳۹۹
احمدی، بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران با بیان اینکه کمبود بیش از ۳۰ درصدی ماهی در بازار کاملا مشهود است، گفت: صادرات ماهی، قیمت آن را در بازار افزایش داده است.

ماهی

نشان تجارت - «فخرالدین احمدی» در پاسخ به دلایل گرانی ماهی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در مجموع صید ماهی در شمال و جنوب بسیار کاهش یافته است و این مساله نیز در افزایش قیمت تاثیرگذار بوده است.

این عضو اتحادیه پرنده و ماهی تهران با بیان اینکه آزاد شدن صادرات ماهی نیز در افزایش قیمت ماهی موثر بوده است، گفت: هم اکنون بازار ماهی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد با کمبود مواجه است.

بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران اظهارداشت: کمبود عرضه ماهی در بازار سبب شده در هفته جاری قیمت ماهی قزل آلا در بازار عمده فروشی بیش از شش درصد افزایش یابد.

هم اکنون قیمت ماهی قزل آلا در عمده فروشی‌ها ۴۶ هزار تومان است که بین ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان در بازار به مصرف کنندگان بفروش می‌رسد.

احمدی خاطر نشان کرد: هم اکنون قیمت ماهی قزل آلا در عمده فروشی‌ها ۴۶ هزار تومان است که بین ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان در بازار به مصرف کنندگان بفروش می‌رسید.

بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران افزود: هم اکنون قزل آلای گوشت قرمز ۵۲ هزار تومان در عمده فروشی‌های عرضه می‌شود و قیمت خرده فروشی این ماهی در بازار ۵۵ هزار تومان است.

این مقام مسئول در اتحادیه پرنده و ماهی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا تولید و پرورش ماهی قزل آلا کم شده است، گفت: در تولید ماهی قزل آلا کمبودی نداریم، اما بخشی از این ماهی‌ها به کشور‌های همسایه صادر می‌شود و این در کمبود بازار تاثیر گذاشته است.

این عضو اتحادیه پرنده و ماهی تهران یادآور شد: در حال حاضر بخشی از ماهی‌های صید شده دریای خزر و جنوب به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و عراق و حتی جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

وی افزود: با توجه به قیمت بالای دلار و قیمت مناسب ماهی ایران در کشور‌های منطقه این مساله به افزایش صادرات ماهی دامن زده است، ضمن اینکه ماهی‌های گرم آبی و سردآبی ایران در کشور‌های همسایه طرفداران زیادی دارد.

صادرات ماهی به کشور‌های همسایه در افزایش قیمت ماهی تاثیرگذار است

احمدی بیان کرد: تفاوت قیمت ارز و دلار بازار ماهی را به هم ریخته به طوری عده‌ای به دنبال صادرات ماهی به کشور‌های همسایه هستند و این در افزایش قیمت ماهی در کشور بسیار موثر بوده است.

وی تاکید کرد: در مجموع صید ماهی در دریای خزر و جنوب کم شده و این در افزایش قیمت ماهی سفید در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران موثر بوده به طوری که ماهی سفید در میادین به قیمت ۹۲ هزار تومان و در ماهی فروشان معابر بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران اظهارداشت: هم اکنون در بازار عمده فروشی قیمت هرکیلوگرم ماهی شیر ۱۰۰ هزار تومان است، اما در خرده فروشی‌ها به قیمت ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته وی، قیمت ماهی حلوای سیاه در بازار عمده فروشی هم اکنون ۱۰۰ هزار تومان است و در بازار خرده فروشی این ماهی به قیمت ۱۱۰ هزار تومان به مصرف کنندگان بفروش می‌رسد.

۲۰ درصد کمبود در بازار قیمت ماهی را بیش از ۱۰ درصد افزایش می‌دهد

احمدی با بیان اینکه در مجموع صید بی رویه ماهی در سال‌های گذشته ذخایر آبزیان کشور را در شمال و جنوب بسیار کاهش داده است، گفت: ۲۰ درصد کمبود در بازار قیمت ماهی را بیش از ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول در اتحادیه پرنده و ماهی تهران خاطرنشان کرد: ماهی کتر دم زرد جنوب هم اکنون در بازار خرده فروشی ۶۰ هزار توماناست و در بازار خرده فروشی این ماهی به قیمت ۷۰ هزار تومان بفروش می‌رسید.

بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران با اشاره به میزان مصرف ماهی مردم در تهران بیان کرد: در حال حاضر مصرف روزانه مردم بیش از ۱۵۰ تن است و در بازار شاهد کمبود ماهی هستیم.

هم اکنون روزانه حدود ۱۵۰ تن انواع ماهی استخوانی خزر، ماهی‌های گرم آبی و سرد آبی و ماهی جنوب به صورت منجمد و یا صید شده به بازار تهران عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف ماهی به طور متوسط در روز در تهران به بیش از ۱۵۰ تن رسیده است، گفت: هم اکنون روزانه حدود ۱۵۰ تن انواع ماهی استخوانی خزر، ماهی‌های گرم آبی و سرد آبی و ماهی جنوب به صورت منجمد و یا صید شده به بازار عرضه می‌شود.

احمدی در ادامه با اشاره به مزیت‌های عرضه ماهی به قیمت مناسب در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: مردم می‌توانند ماهی را به قیمت مناسب در این میادین تهیه کنند به خصوص اینکه هم اکنون مرکز تخصصی عرضه ماهی‌های شمال و جنوب در میدان قزل قلعه تهران مراجعات زیادی دارد و روزانه بیش از ۲ تن انواع ماهی در این مرکز به مشتریان بفروش می‌رسد.

این مقام مسئول در اتحادیه پرونده و ماهی تهران با بیان اینکه در تمام میادین شهرداری تهران ماهی به قیمت مصوب به مردم بفروش می‌رسد، گفت: با توجه به ارائه خدمات جانبی به مشتریان، هم اکنون روزانه بیش از ۸۰۰ نفر برای خرید به مرکز فروش ماهی در میدان قزل قلعه تهران مراجعه می‌کنند.

بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران اظهار داشت: کمبود ماهی در بازار قیمت آن را افزایش می‌دهد و اگر هم قیمت آن افزایش یابد در این شرایط اقتصادی قیمت‌ها کاهش نخواهد یافت.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون