کد خبر: ۲۳۰۵۲
۱۳:۱۱ -۱۹ بهمن ۱۳۹۹
رجب زاده، رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران با بیان اینکه مراجعه مشتریان به خشکشویی‌ها در روز‌های پایانی سال بسیار کاهش یافته است، گفت: مراجعات مشتریان برای شستشوی البسه به خشکشویی‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر شده است.

خشکشویی ها

نشان تجارت - «ابوالفضل رجب زاده» رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران در پاسخ به اینکه دلایل کاهش مراجعات و مشتری به واحد‌های صنفی لباسشویی‌ها در تهران چیست؟ اظهار داشت: خرید لباس و شستشوی البسه اولویت مردم نیست اولویت مردم تامین مواد غذایی معیشت خانواده است.

وی تاکید کرد: سال گذشته با شیوع بیماری کرونا واحد‌های صنفی ما لطمه دیدند و امسال نیز به علت ادامه دار بودن این مساله و افزایش قیمت‌ها سبب شده مراجعات ما آن هم در شب عید بسیار اندک شود.

با کاهش مراجعات به واحد‌های صنفی خشکشویی‌ها به تبع آن درآمد همکاران ما نیز تا ۵۰ درصد کاهش یافته و حتی ۳۰ درصد واحد‌های اجاره‌ای مغازه‌های خود را به مالکان تحویل داده اند.

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران بیان کرد: با کاهش مراجعات به واحد‌های صنفی خشکشویی‌ها به تبع آن درآمد همکاران ما نیز تا ۵۰ درصد کاهش یافته و حتی ۳۰ درصد واحد‌های اجاره‌ای مغازه‌های خود را به مالکان تحویل داده اند.

وی با بیان اینکه ۴۵ روز به سال نو مانده و هیچ خبری از شستشوی پرده، البسه، پتو و سایر شستنی‌های خانواده‌ها در خشکشویی‌ها وجود ندارد، گفت: به نظر می‌رسد امسال نیز همانند سال گذشته بازار واحد‌های صنفی ما بسیار کساد خواهد بود.

رجب زاده افزود: در این حالی است که قیمت شوینده‌ها نسبت به اوایل سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ برابر افزایش یافته است، قیمت نایلون از ۱۲ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان رسیده و قیمت چوب لباس که ۷۰ هزار تومان می‌خریدیم به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و هزینه‌های آب و برق نیز بدون سر و صدا بسیار افزایش یافته و قبض‌های آن نیز ۲۸ روزه صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران افزود: قیمت هر کیلوگرم پودر لباسشویی به چهار برابر افزایش یافته و پیش از این که یک بشکه پر کُلر پلی اتیلن را پنج میلیون تومان می‌خریدم با افزایش قیمت‌ها هم اکنون آن را ۱۱ میلیون تومان می‌خریم.

این مقام مسئول در اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران با بیان اینکه هزینه‌های سربار واحد‌های صنفی ما بسیار افزایش یافته است گفت: این موضوع سبب شده تعدادی از واحد‌های صنفی ما تغییر شغل داده اند در حالی که امسال طبق سنوات سال‌های گذشته فقط یک بار آنهم در اول سال نرخ شستشوی البسه حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رجب زاده از مردم خواست البسه خود را فقط به واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب کار از این اتحادیه دارند، تحویل دهند و از تحویل آن به واحد‌های صنفی غیرمجاز و به خصوص اینکه با قیمت کمتر در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، خودداری کنند.

ممکن است البسه مردم در کارگاه‌های زیر زمینی شستشوی غیر مجاز آلوده شود

وی گفت: معلوم نیست واحد‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند در کدام کارگاه البسه مشتریان خود را می‌شویند، زیرا ممکن است در این شرایط کرونایی حتی لباس‌های مردم را در این کارگاه‌های شستشوی البسه غیر مجاز آلوده کنند.

از نظر این اتحادیه نرخ نامه‌هایی مورد تایید است که بر اساس درجه بندی واحد‌های صنفی به درجه یک، ۲ و ۳ و ممتاز نرخ نامه آن‌ها با هولوگرام این اتحادیه الصاق شود و نصب نرخ نامه‌های فتوکپی در واحد‌های صنفی کورد تایید اتحادیه ما نیست

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران یادآور شد: از نظر این اتحادیه نرخ نامه‌هایی مورد تایید است که بر اساس درجه بندی واحد‌های صنفی به درجه یک، دو، سه و ممتاز نرخ نامه آن‌ها با هولوگرام این اتحادیه الصاق شود و نصب نرخ نامه‌های فتوکپی در واحد‌های صنفی مورد تایید اتحادیه ما نیست.

وی در خصوص تبلیغ شستشوی البسه با قیمت کمتر از اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران افزود: در ماه‌های اخیر مشاهده می‌شود که در فضای مجازی برای شستشوی البسه با نرخ کمتر از این اتحادیه تبلیغ زیادی می‌شود در حالی که مشخص نیست این البسه با چه مواد شوینده‌ای و در چه شرایطی در کارگاه‌های زیر زمینی شسته می‌شود در حالی که نرخ نامه‌های این اتحادیه باید در تمام واحد‌های صنفی به سهولت در معرض دید مشتریان قرار گیرد.

وی گفت: در حالی که طبق نرخ نامه برای شستشوی کت و شلوار در واحد‌های صنفی عضو این اتحادیه باید ۲۲ هزار تومان پرداخت شود در فضای مجاز تبلیغ می‌شود شستشوی آن ۱۸ هزار تومان است در حالی که پس از مراجعه برای بردن کت و شلوار شستشوی درجه سه انجام می‌دهند و قیمت درجه یک و یا ممتاز را از مردم دریافت می‌کنند.

بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مستاجران از این صنف خارج شده اند

رجب زاده اظهار داشت: با توجه به کسادی بازار هم اکنون برای راه اندازی خشکشویی و لباسشویی در تهران اقبالی وجود ندارد و در مجموع امسال برای ۳۰ واحد صنفی پروانه کسب صادر شده است در حالی که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مستاجران از این صنف خارج شده اند.

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران یادآور شد: هم اکنون تعداد مغازه‌های واحد‌های صنفی خشکشویی و لباسشویی در تهران به حدود ۱۰۲۰ واحد رسیده است و با وجود روز‌های پایانی سال بویی از شب عید به مشام ما نمی‌رسد.

رجب زاده در پایان تصریح کرد: کار اصلی واحد‌های صنفی خشکشویی‌ها و لباسشویی‌ها در تهران ارائه خدمات بهداشتی به مردم است و در واقع هرگونه خدمات شستشو و اطو در این واحد‌های صنفی در مقابله با ویروس کرونا بسیار موثر است.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون