کد خبر: ۲۲۸۵۲
۱۶:۱۶ -۱۴ بهمن ۱۳۹۹
محمدرضا صباغیان نماینده بافق در تذکری در این باره گفت: "حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس هم به نفع دولت و هم به نفع مجلس بود چرا که باعث می‌شد ابهامات بودجه برطرف و از سوی دیگر، اعتماد بیشتر شود و حضور رئیس‌جمهور در این جلسه لازم بود. "

مجلس شورای اسلامی

نشان تجارت - غیبت حسن روحانی در جلسه امروز مجلس با اعتراض برخی نمایندگان روبه رو شد.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق در تذکری در این باره گفت: "حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس هم به نفع دولت و هم به نفع مجلس بود چرا که باعث می‌شد ابهامات بودجه برطرف و از سوی دیگر، اعتماد بیشتر شود و حضور رئیس‌جمهور در این جلسه لازم است. "

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: طبق قانون، رئیس‌جمهور امروز باید در دفاع از لایحه بودجه، در مجلس حضور پیدا می‌کرد، بنده وظیفه خود را انجام داده و از ۱۰ روز قبل نامه کتبی نوشتم، از وی دعوت کردم، اما اجابت نشد.

اما درباره اینکه چرا روحانی در این جلسه مهم حاضر نشده است علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری توضیحاتی اراده کرد. او در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏حضور ‎رییس جمهور برای دفاع از کلیات ‎بودجه نه الزام آیین‌نامه‌ای دارد و نه پیش از این مرسوم بوده؛ افزون بر این، دفاع از بودجه‌ای که دیگر نشانی از «لایحه» دولت ندارد و بیشتر «طرحی» است از سوی کمیسیون تلفیق، وجهی برای حضور رییس‌جمهور باقی نگذاشته است.»

این موضع نشان دهنده نارضایتی رییس جمهور از تغییرات کمیسیون تلفیق درلایحه بودجه است. تغییراتی که البته رای نیاورد و دولت نیز از تصمیم نمایندگان استقبال کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون