کد خبر: ۲۲۸۱۲
۰۸:۱۶ -۱۴ بهمن ۱۳۹۹
غلامرضا نوری‌قزلجه در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
نوری گفت: خیلی از بحث‌هایی که امسال در بودجه آمده، در ادوار و سال‌های قبل نبوده و آن زمان‌ها در مجلس به بودجه اضافه می‌شد، ولی اکنون دولت خودش آن‌ها را اضافه کرده و در بودجه آورده است.

غلامرضا نوری

نشان تجارت - محمد آیتی: بودجه ۱۴۰۰ در یکی از بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی ایران پس از انقلاب نوشته شده است. اما موضوعی که نظر همگان را به خود جلب کرده، تقابل بی‌پایان مجلس و دولت بر سر تصویب آن است.

بگومگو در هفته‌های اخیر از حالت دوستانه خارج شده و باید منتظر بود و دید آینده بودجه ۱۴۰۰ به کجا خواهد رسید.

در همین رابطه، غلامرضا نوری‌قزلجه نماینده بستان‌آباد به نشان تجارت گفت: من نمی‌گویم بودجه هیچ ایرادی ندارد، ولی ایراد‌ها در حدی نیست که کلیات بودجه بخواهد رد شود. اتفاقاً این بودجه از آن بودجه‌های مجلس‌پسند است.

وی افزود: خیلی از بحث‌هایی که امسال در بودجه آمده، در ادوار و سال‌های قبل نبوده و آن زمان‌ها در مجلس به بودجه اضافه می‌شد، ولی اکنون دولت خودش آن‌ها را اضافه کرده و در بودجه آورده است، مثل سهم بخش‌های مختلف، تسهیلات بانکی و... که همه شفاف و روشن است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در مورد بخش کشاورزی و دامداری رشد‌های قابل توجهی در لایحه بودجه اتفاق افتاده است، البته عقب‌ماندگی بخش کشاورزی در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین منابع، عقب‌ماندگی تاریخی دارد و به چندین دهه قبل برمی‌گردد و اگر چندین برابر این مبلغ را هم به این بخش بدهیم، عقب‌ماندگی‌ها جبران نمی‌شود.

نوری اظهار داشت: در بودجه امسال، درصد قابل ملاحظه‌ای افزایش در بخش کشاورزی اتفاق افتاده که کار مثبتی برای این حوزه است و به‌نظر من، سال آینده از امسال بهتر خواهد بود.

وی یادآور شد: من وقتی می‌گویم وضع بهتر خواهد شد معنی‌اش این نیست که قیمت‌های اقلام مربوط به حوزه کشاورزی و دامداری ارزان‌تر خواهد شد، بلکه منظورم ثبات بیشتر است که اگر اتفاق بیفتد مردم هم راضی خواهند بود، زیرا تورم روزانه قامت جامعه را خم کرده است.

نوری در ادامه بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۰، ۲۵ درصد افزایش حقوق و دستمزد درنظر گرفته شده است و با بالا رفتن حقوق‌ها، مردم راحت‌تر می‌توانند خرید کنند.

نماینده بستان‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: اگر بودجه برای بخش کشاورزی مانند سایر بخش‌ها کم درنظر گرفته می‌شد و این بخش پررنگ نبود، وضعیت در سال آینده به مراتب بدتر می‌شد، ولی بخش کشاورزی یک مقدار نسبت به سایر بخش‌ها اوضاع بهتری دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون