کد خبر: ۲۲۸۲۹
۱۲:۰۶ -۱۴ بهمن ۱۳۹۹
=
نورنیا، نائب رئیس جامعه هتلداران تهران از درخواست تغییر کاربری هتل‌ها و بسته بودن شماری از هتل‌های تهران در دوران کرونا خبر داد.

هتلداری

نشان تجارت - احمد نورنیا در خصوص طرح دکتر نمکی مبنی بر نقاهتگاه شدن بخشی از هتل‌ها در کشور اظهار کرد: این درخواست از ستاد کرونا به ما رسید و اعلام آمادگی پذیریش کادر پزشکی جهت استراحت را هم در این هتل‌ها پذیرفتیم.

وی در خصوص بیماران بهبود یافته هم گفت: ما اعلام آمادگی خود را جهت عقد قرارداد با ستاد کرونا اعلام کردیم و چند هتل را هم معرفی کردیم و شرایطی را هم برای مسافران عادی در نظر گرفتیم.

نورنیا با بیان اینکه چنین هتل‌هایی در زمان عقد قرارداد حق پذیرش مسافر عادی را ندارند، افزود: بعد از اتمام قرارداد، هتل‌ها باید استریلیزه شده و سپس مسافر بپذیرند.

وی با ابراز خوشنودی از عدم استقبال ستاد کرونا گفت: احتمالا تخت‌های بیمارستان خالی شده و ستاد به طرف عقد قرارداد با هتل‌ها نیامده اند.

نورنیا بار دیگر از ابراز آمادگی جامعه هتل داران برای همکاری با ستاد ملی کرونا سخن گفت و افزود: ما با هتل‌های برند مشکل داشتیم، ولی طی گردهمایی انجام شده، هتل‌های یک تا پنج ستاره آمادگی خود را برای شرکت در این طرح اعلام کردند و در استان‌ها نیز چنین اتفاقی افتاد.

نائب رئیس جامعه هتلداران تهران گفت: ما بعد از اطمینان اجازه پذیرش مسافر را می‌دادیم، ولی تصور می‌کنم ستاد کرونا بنا به دلایل مادی یا عدم نیاز، حاضر به عقد قرارداد نشد.

نورنیا با اشاره به اینکه هتل‌ها اغلب خالی هستند، افزود: ضریب اشغال ما ۲۰ تا ۳۰ درصد است؛ پس نیاز داریم با جایی قرارداد ببندیم و خود را از مشکل مادی نجات دهیم.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد از ابتدا اصلا بسته نشد.

نورنیا همچنین وضعیت هتل داری را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: تعدادی از همکاران در تهران اصلا هتل‌های خود را باز نکرده و تعداد زیادی هم درخواست تغییر کاربری داده اند.

وی افزود: هرچند تعدادی سرمایه گذار اقدام به تاسیس هتل کردند که در حال اتمام است، ولی هتل داران قبلی با این شرایط نمی‌توانند ادامه حیات دهند!

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون