کد خبر: ۲۲۰۵۲
۱۳:۱۸ -۲۹ دی ۱۳۹۹
نصیری، دبیر اتحادیه صنایع برودتی تهران گفت: بیش از ۸۰ درصد فیلترهای یخچال ساخت داخل است و برخی شرکت‌های غیرمجاز خدمات پس از فروش با ادعای خارجی بودن فیلتر مبالغ هنگفتی از مردم دریافت نکنند.

فیلترهای غیرمجاز یخچال

نشان تجارت - حمید نصیری درباره برخی شرکت‌های غیرمجاز خدمات پس از فروش لوازم خانگی افزود: از اواخر سال ۹۸ که با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم شاهد افزایش فعالیت واحدهای غیرمجاز در ساختمان‌های مسکونی و زیرزمینی هستیم.

اتحادیه طبق قوانین موجود نمی‌تواند به این واحدها مراجعه و آن‌ها را پلمب کند، اما ما شکایت‌های بسیار زیادی از این واحدهای غیرمجاز داریم.

وی درباره اقدامات خلاف قانون برخی از این شرکت‌ها برای مثال به موضوع فیلتر یخچال اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد فیلترهای موجود در کشور تولید می‌شود، اما این شرکت‌های خدمات پس از فروش غیرمجاز لیبل‌های خارجی روی آن می‌چسبانند.

نصیری افزود: برخی از تولیدکنندگان فیلتر مجوز اتحادیه را دارند، اما ما شاهدیم که فیلتر در برخی واحدهای غیرمجاز هم تولید می‌شود که علاوه بر آسیب به سلامت مردم خرابی آن در مواردی منجر به آب گرفتگی منازل مسکونی هم شده است.

دبیر اتحادیه صنایع برودتی تهران گفت: اگر قرار است کسی بعنوان سرویس کار به منازل افراد مراجعه کند حتما باید بعد از اتمام کار فاکتور معتبر همراه با مشخصات و نشانی داشته باشد و عمده کسانی که به اتحادیه آمدند و شکایت کرده اند اگر فاکتور دریافت کرده باشند می‌توانیم به شکایت هایشان رسیدگی کنیم، اما متأسفانه برخی شرکت‌های غیرمجاز به بهانه شیوع بیماری کرونا از ارائه فاکتور خودداری و ادعا می‌کنند به صورت مجازی ارسال می‌کنند.

نصیری گفت: حتی الامکان مردم اگر نیاز به خدماتی دارند به سایت اتحادیه صنایع برودتی تهران به نشانی www.esbt.ir مراجعه کنند و در این سایت فهرست همه سرویس کارانی که پروانه کسب دارند و صلاحیت فنی شان هم تأیید شده است وجود دارد.

وی گفت: البته تلفن ۷۷۶۱۹۰۶۱-۸ اتحادیه نیز آماده پاسخگویی به شهروندان است.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون