کد خبر: ۲۰۹۰۲
۱۳:۳۹ -۰۸ دی ۱۳۹۹
رئیس انجمن صنایع شوینده‌ها
علم بیگی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، هرگونه افزایش قیمت مواد شوینده برای سومین بار را در سال جاری تکذیب کرد.

شوینده‌ ها افزایش قیمت نداشته

نشان تجارت - «بختیار علم‌بیگی» افزود: به علت افزایش قیمت مواد اولیه و مواد پتروشیمی در بورس کالا امسال در دو مرحله با اخذ مجوز‌های قانونی قیمت مواد شوینده‌ها افزایش یافت.

وی با بیان اینکه نخستین بار در اردیبهشت ماه سال جاری قیمت شوینده‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت، گفت: با توجه به تداوم رشد قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید شوینده ها، ۴۵ روز پیش برای دومین بار قیمت ۶ قلم کالا ۴۰ درصد و مابقی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

آخرین بار قیمت ۶ شوینده ۴۰ درصد افزایش یافت
این مقام مسئول در انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها و قیمت مواد اولیه، دستمزد‌ها و قیمت سه برابری دلار در بازار آزاد با ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز در نهایت سازمان حمایت ۴۵ روز قبل با افزایش ۴۰ درصدی شش قلم کالا (پودر، صابون، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، خمیردندان و مایع شیشه پاکن) موافقت کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تولیدکنندگان ایرانی بیش از ۵۰ نوع مواد شوینده و ضدعفونی کننده تولید می‌کنند، گفت: همه این تولیدات به بازار عرضه می‌شود و بخشی از این محصولات به بازار‌های هدف در کشور‌های منطقه و همسایه از جمله عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان و پاکستان صادر می‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران افزود: ظرفیت صادراتی تولیدکنندگان مواد شوینده به کشور‌های همسایه در منطقه بسیار زیاد است، اما مشکلات اقتصادی و تاکید بر برگرداندن ارز‌های حاصل از صادرات کالا سبب شده صادرکنندگان آنچنان برای صادرات محصولات خود رغبت نشان ندهند.

مواد شوینده در فروشگاه‌ها کمبودی ندارد و قیمت‌ها نیز افزایش نیافته است
علم بیگی یادآورشد: تولید کنندگان مواد شوینده و ضدعفونی کننده با شیوع بیماری کرونا، همواره به دنبال این بودند که با افزایش تولید مواد بهداشتی و شوینده‌ها در فروشگاه‌ها سطح کشور کمبودی از این نظر نداشته باشیم و مردم به سهولت بتوانند این مواد را خریداری کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اظهارداشت: این در حالی است که با شیوع بیماری کرونا مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی در بسیاری از کشور‌های جهان و کشور‌های اروپایی بسیار کمیاب شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران از انتشار برخی خبر‌ها مبنی بر افزایش قیمت شوینده‌ها اظهارتاسف کرد و گفت: اعضای انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران از انتشار این خبر بسیار تاسف خوردند، چون در روز‌های اخیر قیمت مواد شوینده‌ها افزایشی نداشته است.

روزانه با ۱۲۰ هزار لیتر الکل ضدعفونی کننده ۷۰ درصدی تولید می‌شود
علم بیگی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که مواد شوینده و ضدعفونی کننده در بازار کم نشود تا مردم در مضیقه قرار نگیرند و هم اکنون به طور متوسط روزانه بیش از ۱۲۰ هزار لیتر الکل، به مواد ضدعفونی کننده ۷۰ درصدی تبدیل و با قیمت مصوب سازمان حمایت به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مواد شوینده در ایران سه برابر ظرفیت فعلی می‌توانند مواد شوینده تولید کنند گفت: هم اکنون برخی از تولید کنندگان با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند در حالی که اگر مشکلات اقتصادی برطرف شود در صورت نیاز تولید می‌تواند تا سه برابر افزایش یابد.

حدود ۲۰۰ تولیدکننده بزرگ و کوچک در کشور مواد شوینده تولید می‌کنند
علم بیگی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۰۰ تولید کننده بزرگ و کوچک در حوزه تولید شوینده‌ها و مواد بهداشتی، آرایشی و ضدعفونی کننده‌ها فعال هستند، بیان کرد: این در حالی است که تولید کنندگان می‌توانند تولید خود را تا سه برابر افزایش دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گردش مالی صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی و مواد ضدعفونی کننده را در ایران سالانه بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهارداشت: خوشبختانه هماکنون هیچگونه کمبودی در بازار وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط مورد نیاز رعایت مسایل بهداشتی تولید کنندگان محصولات بهداشتی و شوینده‌ها اجازه نخواهند داد انبار‌ها و فروشگاه‌های عرضه شوینده‌ها و مواد ضد عفونی کننده خالی بماند.

تولیدکنندگان خودسرانه نمی‌توانند قیمت‌های خود را افزایش دهند
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان مواد شوینده ملزم به تعیین قیمت مصوب ندارند، ولی به علت رعایت حال هموطنان ما آن‌ها را ملزم کرده ایم که هرگونه افزایش قیمت با مصوبه سازمان حمایت انجام شود و تولید کنندگان خودسرانه قیمت‌های خود را افزایش ندهند.

علمی بیگی یادآورشد: برسری‌های انجام شده نشان می‌دهد که پس از اینکه از اول آبان ماه سال جاری قیمت مواد شوینده برای دومین بار در سال جاری افزایش یافت هنوز برخی اقلام با قیمت قدیم در انبار فروشگاه‌های بزرگ وجود داشت و این اقلام با همان قیمت قدیم به مشتریان عرضه شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران خاطرنشان کرد: هیچ تولید کننده و فروشگاهی حق افزایش قیمت مواد شوینده‌ها را ندارد و اگر انجمن متوجه شود، متخلفین را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون