کد خبر: ۲۰۷۵۳
۰۹:۲۶ -۰۶ دی ۱۳۹۹
قاسم ساعدی، نماینده دشت‌آزادگان و هویزه مطرح کرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به خیلی از بخش‌های بودجه ۱۴۰۰ که نگاه می‌کنیم اصلاً خواست و مشکلات ملت در آن لحاظ نشده است. معیشت بسیار ضعیف در بودجه آمده و این یکی از بزرگترین مشکلات دولت است.

بودجه ۱۴۰۰

نشان تجارت - بودجه ۱۴۰۰ را باید یکی از عجیب‌ترین بودجه‌های پس از انقلاب نامید، به خصوص در این سال‌ها که در بدترین شرایط تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم، دولت فروش روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت با قیمت ۴۰ دلار را منظور کرده است.

حال این نگرانی وجود دارد که دولت در سال پایانی خود، کم‌تعهد و البته با نگاه سیاسی که در نهایت منجر به تورم خواهد شد، بودجه را بسته باشد.

در همین رابطه، قاسم ساعدی نماینده دشت‌آزادگان و هویزه گفت: دولت نه تنها بودجه ۱۴۰۰ را ضعیف بسته است، بلکه در مجلس دوره دهم هم همین‌طور بوده و رفع تکلیفی بوده است.

وی افزود: از طرف دیگر، چون قرار است دولت بودجه ۱۴۰۰ را به دولت آینده تحویل دهد متاسفانه با مطالعه دقیق و برحسب شاخص‌های درستی آن را نبسته است.

این نماینده اصولگرا ادامه داد: ما امیدواریم که مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس با درایت و با توجه به تهدید‌های موجود و احتمالی، خیلی از قسمت‌ها را تعدیل کنند و رایزنی دقیقی با برنامه و بودجه کل کشور و دولت داشته باشند.

نماینده استان خوزستان در مجلس یازدهم تصریح کرد: به خیلی از بخش‌های بودجه که نگاه می‌کنیم اصلاً خواست و مشکلات ملت در آن لحاظ نشده است. معیشت بسیار ضعیف در بودجه آمده و این یکی از بزرگترین مشکلات دولت است و دولت باید تعدیلاتی را داشته باشد و اگر نخواهد این کار را بکند باید بعضی از فصل‌ها و بخش‌های بودجه را به سمع ریاست مجلس و مقام رهبری برساند تا در آن‌ها اعمال نظری شود تا برحسب مصلحت ملی و مصلحت نظام و کشور بودجه صحیحی بسته شود.

وی یادآور شد: بودجه امسال، ضعیف‌تر از سال‌های گذشته تحویل مجلس داده شده است و بعضی بخش‌هایی که در آن لحاظ شده در بحث تامین منابع اشکالات بسیار اساسی دارد و دولت در خیلی از قسمت‌ها آن را لحاظ نکرده است. در حالی که دولت باید همه چیز را در نظر بگیرد، ولی ما روند حال را برحسب وضعیت گذشته و جو حاکم امروز می‌توانیم برای آینده استنباط کنیم و نمی‌توانیم برحسب احتمالات در مورد روابط خارجی خیلی خوشبین باشیم، چون ما نمی‌دانیم دولت جدید آمریکا چه نگاهی به تحریم‌ها دارد.

ساعدی همچنین در ادامه اشاره کرد که بودجه امسال کپی‌برداری از روی بودجه دو سال گذشته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا کلیات بودجه رای خواهد آور؟ گفت: من نظرم این است که مجلس در مرحله اول نباید جو بین مجلس و دولت را متشنج کند و باید نهایت سعه صدر و انعطاف را داشته باشد و با دولت تعاملی ایجاد کند تا بعضی قسمت‌های بودجه با توجه به قابلیت‌هایی که امروز بر جامعه حاکم است، تعدیل شود. همچنین بودجه براساس تهدید‌هایی که ممکن است در آینده برای کشور ایجاد شود باید بسته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اگر دولت نخواهد با مجلس هم‌راستا شود و نگاه واقع‌بینانه‌ای به بودجه داشته باشد مجلس مجبور می‌شود که بسیاری از بخش‌ها را تایید نکند و احساس من این است که کلیات رای نخواهد آورد.

ساعدی گفت: شایسته نیست که نگاه دولت‌ها به بودجه سیاسی باشد و یا مثلاً در سال آخر کاری خود طوری بودجه را ببندند که دولت بعد نتواند کارش را به‌خوبی دنبال کند. این مسیر اگر اتفاق بیفتد هم به ضرر نظام است و هم به ضرر همه مردم. ما امروز در هر جایگاه و مقامی که باشیم باید سرباز پیشبرد اهداف نظام و مملکت‌مان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تسویه حساب‌های سیاسی نباید در فکر و ذهن و وجود دولتمردان ما باشد، بلکه باید زمینه‌ها را برای نسل‌های بعدی به‌خوبی فراهم کنند تا مسیر خدمت‌رسانی به ملت جریان پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون