کد خبر: ۹۹۶۷
۱۰:۲۰ -۰۱ مهر ۱۳۹۶
محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
محمدرضا مهدوی
ورزش و جوانمحمدرضا مهدوی، مدافع سابق تیم های استقلال و پرسپولیس که سابقه حضور در تیم ملی را هم در کارنامه خود دارد معتقد است دیدن و انجام ورزش حق زنان ایرانی است و آن ها باید به میزان مردان از این شرایط برخوردار باشند.

مربی اکسین البرز در رابطه با حضور زنان در ورزشگاه ها به ورزش و جوان گفت: خانم های عزیز میهنمان به مانند آقایان باید شرایط ورزش کردن و دیدن و لذت بردن از آن را داشته باشند. حال اینکه در کشور ما با برخی قوانین و مقررات نمی شود خانم ها را به استادیوم راه داد یک بحث دیگر است و حتما صلاح کار در این بوده است. من در زمانی که در تیم هنرمندان مشغول بازی بودم خانم ها حق ورود به استادیوم را داشتند و خدا را شکر اتفاق خاصی هم از بابت حضور این عزیزان در ورزشگاه ها رخ نداد. هرچند موافق حضور زنان در استادیوم های ورزشی هستم ولی باید توجه داشت که بدون وجود زیرساخت ها و نبود فرهنگ لازم، خیلی این کار عملیاتی نیست. مطمئنا برای به نتیجه رسیدن در این راستا کمک همه نهادها لازم و ضروری است.

حراست ورزشگاه، نیروی انتظامی، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و... همه باید کمک کنند تا در آینده این شرایط بوجود آید. متاسفانه در برخی مواقع در ورزشگاه ها حرمت ها نگه داشته نمی شود و الفاظ بدی به زبان عده ای جاری می شود که اگر خانواده ها در ورزشگاه حضور داشته باشند باعث بدآموزی و خجالت می شود. برای آنکه بعضی از عادت های زشت و ناپسند از بین برود باید روی جریمه های تنبیهی آورد. گاهی با تذکر و اشاره برخی اشکالات برطرف می شود ولی گاهی نیاز است که محکم و قاطع تر به میان آمد.

امروز در دنیای فوتبال از هواداران انگلیس به عنوان یکی از خشن ترین هواداران فوتبال یاد می کنند ولی در عین اینکه آن ها کمترین فاصله را تا زمین چمن دارند پا به مستطیل سبز نمی گذارند زیرا می دانند این حرکت چه عواقبی در آینده برایشان خواهد داشت.

روزگاری در کشورمان بیشتر افراد در حین رانندگی کمربند نمی بستند ولی امروز کمتر کسی را می بینیم که کمربند نبندد. به نظرم باید برای ورود زنان به استادیوم ها از این رفتارها الگوبرداری کرد. 

مهدوی در پایان راجع به لزوم جوانگرایی در وزارت ورزش و جوانان دولت دوازدهم گفت: رییس جمهور بارها قول جوانگرایی را در کابینه دوازدهم داده است و امید است این اتفاق در وزارت ورزش و جوانان هم بیافتد. آقای روحانی نیک می داند که جوانان ایران افرادی با پتانسیل هستند که قدرت ریسک پذیری بالایی را دارند. از طرفی، بسیاری از جوانان بیکار هستند و باید راه برای ورود آن ها در عرصه های مختلف باز شود تا ان شاالله در آینده مدیران شایسته ای برای کشور باشند. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مخاطب خاص
|
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
0
ان شاا...
آخرین اخبار
گوناگون