کد خبر: ۹۷۱۶
۱۹:۲۹ -۲۵ شهريور ۱۳۹۶
زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی مقابل سوسیه داد پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
ورزش و جوان- زیدان در مورد بازی یکشنبه شب میان رئال و سوسیه داد در ورزشگاه آنوئنا گفت:

    می دانیم که سوسیه داد تیم بسیار خوبی است. شروع فصل بسیار خوبی داشتند اما این نکته چیزی را برای ما عوض نمی کند. می خواهیم بازی خوبی داشته باشیم و برنده شویم. فشار در رئال خیلی زیاد است. به نظرم ایارامندی که در حال حاضر در سوسیه داد بازی می کند هم در دوران حضورش در رئال شرایط خوبی داشت. توقعات از او بیشتر بود اما مسلما فرق رئال مادرید با رئال سوسیه داد زیاد است. ایارامندی در رئال بد نبود و مسلما می توانست بهتر شود اما در حال حاضر در سوسیه داد خوب کار می کند چون بازیکن بزرگی است. بازی در زمین سوسیه داد برای ما بازی مهمی است. در دو بازی اخیر تن به تساوی دادیم و چهار امتیاز از دست دادیم. در خانه صدرنشین بازی می کنیم. می دانیم که بازی مهمی پیش رو داریم اما باید به روندمان ادامه بدهیم و همه بازیها برای ما مهم هستند. می خواهیم در همه بازیها سه امتیاز را کسب کنیم و برنده شویم. با دو نتیجه منفی چیزی برای ما عوض نمی شود.

مارسلو و رونالدو به علت محرومیت و کواچیچ و بنزما را به علت مصدومیت بلندمدت در بازی فردا در اختیار نخواهد داشت. کروس و وایخو هم امروز تمرین نکردند. زیدان در مورد شرایط این دو بازیکن گفت:

    نمی توانیم این دو بازیکن (کروس و وایخو) را در اختیار داشته باشیم. وقتی در روز قبل از بازی تمرین نکرده باشند طبیعتا نمی توانند بازی کنند. هر دو مصدومیتی جزئی داشتند و نمی خواستیم ریسک کنیم. در طول فصل لحظات مشکلی وجود دارند. امیدوارم که مصدومان زیادی در ادامه فصل نداشته باشیم. مشکل وایخو و کروس زیاد جدی نیست. کواچیچ هم باید ریکاوری کند و نمی خواهیم مصدومیت بازیکنی تشدید شود. در حال حاضر سبایوس هم کاملا آماده است و مصدومیتش را پشت سر گذاشته است. در مورد این که فردا کدام بازیکنان به میدان می روند چیزی نمی گویم. می دانیم که فردا باید چگونه بازی کنیم. مصدومیت ها و محرومیت ها در طول فصل اجتاناب ناپذیر هستند. تیم خوبی داریم و به بازیکنان نیمکت نشین اعتماد داریم. مجموعه تیم برای بازی فردا آماده است.

زیزو در مورد افت عملکرد رئال در هفته های اخیر در غیاب رونالدو بیان کرد:

    بازی فردا آخرین جلسه محرومیت رونالدوست و مسلما به او همیشه نیاز داریم چرا که بازیکن مهمی در تیم است اما زمانی که رونالدو حضور نداشته باشد هم تیم خوبی برای جایگزینی او داریم. فردا خیلی از بازیکنانی که معمولا در ترکیب اصلی هستند غایب خواهند بود اما به همه بازیکنانم اعتماد دارم و بازی خوبی در پیش خواهد بود. سعی می کنیم مثبت نگر باشیم. مسلما غیبت رونالدو باعث شده که از نظر بدنی سرحال تر باشد. او در تیم ملی بازی کرد و در بازیهایی که برای ما بازی نکرد هم فرصت داشت تا استراحت کند. این نکته می تواند باعث شود تا در ادامه فصل آماده باشد. او همیشه فوق العاده است و وقتی آماده باشد گزینه ای جز استفاده از او نداریم اما وقتی که در ترکیب نیست باید کنار بیاییم.

وی در مورد انتقادها از عملکرد بیل در ماه های اخیر هم صحبت کرد:

    بیل نقشی که باید در تیم داشته باشد را ایفا می کند. اخیرا ابهامات زیادی در مورد او مطرح شده است اما او کارش را می کند. چهار ماه مصدوم بود و حداقل چهار ماه زمان نیاز دارد تا به سطح قبلی برگردد. باید به او زمان داد. نباید فکر کنیم که در غیاب رونالدو و بنزما فقط بیل باید اثرگذار باشد چرا که بازیکنان دیگری هم در تیم هستند. یک روز رونالدو می درخشد، روز دیگر ایسکو و ... مسلما بازیکنانی داریم که با گلها و حرکاتشان تفاوت ایجاد کنند. بهتر است که به کل تیم نگاه کنیم نه یک بازیکن. بیل می تواند با فشارها کنار بیاید. او روی قیمتی که برایش پرداخته شده هیچ تاثیری نداشته است به همین دلیل نباید برای قضاوت در مورد او به قیمتش اشاره کرد. زمانی که من توسط رئال خریده شدم توقعات از من زیاد بود و در ابتدا اذیت شدم. انگیزه و خواسته هر بازیکن از هر چیزی مهمتر است. همیشه باید آرامش داشته باشیم. باید صبور بود. او به شرایط عادت دارد و فشاری حس نخواهد کرد. کم بودن صبر در رئال؟ شما صبرتان کم است یا من؟ آنهایی که بیرون هستند؟ نمی توانم افرادی که بیرون هستند را کنترل کنم. اگر فردا بیل دو گل بزند چه می گویید؟ همه خوشحال می شویم. امیدوارم فردا دو گل بزند و حال و هوا و نظر همه در موردش عوض شود. به نظرم باید به او زمان داد. بیل فقط زمان می خواهد. وظیفه هر بازیکن این است که خیلی عادی تمرین کند و او همین کار را خواهد کرد. مسلما هم او و هم ما دوست داریم که درون زمین تاثیرگذار تر باشد اما با گذشت زمان به هدفمان خواهیم رسید.

زیدان در مورد شرایط سبایوس، بازیکنی که رئال در تابستان گذشته برای خریدنش ۱۷ میلیون یورو هزینه کرد هم صحبت کرد:

    سبایوس در تیم حضور دارد و مسلما مثل همه بازیکنان باید صبور باشد. بازیکن مهمی است. هر کسی فرصت خود را برای بازی کردن دارد و تا کنون چندان هم بد نبوده ایم. مسلما دنی آماده بازی کردن است اما باید صبور باشد و خوب تمرین کند تا نوبتش برسد. مسلما وقتی نوبت سبایوس برسد هم بهترین عملکرد را درون زمین ارائه خواهد داد.

رئال در صورتی که فردا به سوسیه داد گل بزند با رکورد تاریخی سانتوس در دوران بازی پله برابری می کند و به رکورد ۷۲ بازی گلزنی پیاپی می رسد. زیدان در این باره توضیح داد:

    می دانیم که در کجا هستیم و چه هدفی داریم. بازی فردا برای ما خیلی مهم است. می خواهیم توانایی هایمان را نشان بدهیم و آمادگی خود را ثابت کنیم. رکوردها برای شکسته شدن هستند و مسلما مهمترین بخش بازی برای ما رکوردشکنی نیست.

منبع: نود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون