کد خبر: ۹۲
۰۸:۵۵ -۲۲ بهمن ۱۳۹۵
احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی کلیدی بود

احد آزادی‌خواه
ورزش و جوان- احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر در مجلس دهم که خود از جوان ترین نمایندگان خانه ملت محسوب می شود معتقد است در این دهه های اخیر آنطور که باید و شاید به جوانان بها داده نشده است. وی نقش این قشر را در پیروزی انقلاب اسلامی کلیدی می داند و می گوید که این افراد بهترین سپر برای جلوگیری از انحراف و انحطاط انقلاب هستند.

شما نقش جوانان را در پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 چطور ارزیابی می کنید؟
حضرت امام در سال 1342 فرمودند که فرزندان انقلاب در گهواره ها هستند. پس از این سخن امام نقش جوانان در پیروزی و شکل گیری انقلاب برجسته شد. جوانان ایران با جانفشانی خود قبل از انقلاب و مخصوصاً در دوران دفاع مقدس و حفظ ارزش های انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کردند. 300 هزار شهید در جنگ تحمیلی که 90 درصد آن ها جوان بودند مُهر تاییدی بر جانفشانی جوانان در حفظ دین و انقلاب است. وقتی به گذشته برمی گردیم و تاریخ را ورق می زنیم می بینیم که پادگان ها، دانشگاه ها و حتی مدارس در کمک به سقوط رژیم پهلوی پیشتاز بودند. بی تردید این جوانان بودند که به فرمان امام خود لبیک گفتند. در یک کلمه باید گفت که نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی کلیدی بود.

آیا پس از انقلاب آنطور که باید و شاید به جوانان بها داده شد؟
خیر، در رابطه با استیفای حقوق جوانان کارهای زیادی داریم. در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم. نبود شغل برای بسیاری از جوانان از معضلات همیشگی کشور بوده است. بنظر می رسد آنطور که انتظار می رود به جوانان بها داده نشده است و امیدوارم با یک برنامه ریزی صحیح بتوان به حوزه جوانان بیش از گذشته پرداخت.

مهمترین پیشنهاد شما به جوانان برای حفظ انقلاب اسلامی چیست؟
جوانان باید تلاش کنند که انقلاب را در مدار انقلاب حفظ و در آینده به دست نسل بعد برسانند. جوانان باید دارای تحلیل باشند و به شعارهای انقلاب اسلامی به صورت عمقی نگاه کنند. شعارهای اصلی انقلاب، استقلال، استکبارستیزی، دفاع از مستضعفین و امثال اینها بود. جوانان بهترین افرادی هستند که می توانند در برابر انحراف و انحطاط انقلاب ایستادگی کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون