کد خبر: ۹۰۸۵
۱۹:۵۸ -۱۳ شهريور ۱۳۹۶
در فصل نقل و انتقالاتی که گذشت، کیلیان هازارد ۲۲ ساله با چلسی قرارداد بست، در اینجا به ۹ بازیکن که به نظر می رسد فقط برای دل خوشی و جلب نظر برادر بهترشان با آنها قرارداد امضا شده است نگاهی می اندازیم.
ورزش و جوان- fourfourtwo فوتبالیست هایی که در دنیای فوتبال نامی برای خود دست و پا کرده بودند اما برادرهایی گمنام همراه خود داشته اند را برشمرده است که با هم آنها را مرور می کنیم.

کریستین و جاناتان بنتکه

برادر جوانتر یعنی جاناتان، پس از اینکه قراردادش در زولت وارگم بلژیک در تابستان گذشته تمام شد، دنباله روی برادر بزرگ تر خود یعنی کریستین شد و با ۳۲ میلیون پوند راهی کریستال پالاس شد.

این مهاجم که در حال حاضر ۲۲ ساله است نتوانست هیچ گلی در ۱۷ حضور در فصل ۱۶-۲۰۱۵ به ثمر برسناند، اما توانست به لطف نامی که در پشت پیراهنش نوشته شده بود، قرارداد یک ساله ای با تیم پالاس ببند. او در فصل ۱۷-۲۰۱۶ تنها یک بازی برای پالاس انجام داد و تنها برای شش دقیقه نهایی پیروزی برابر میدلزبورو با برادرش تعویض شد و در پایان فصل هم او را مرخص کردند.

برادران بنتکه - کریستین و جاناتان بنتکه

روکه و خولیو سانتاکروز

روکه سانتاکروز در سال ۲۰۰۷، پس از هشت سال بازی در بایرن مونیخ به بلکبرن پیوست و در شروعی خیره کننده در نخستین فصل حضور خود ۱۹ گل به ثمر رساند.

اما در سال ۲۰۰۹ فرم خوب مهاجم پاراگوئه ای بلکبرن، مارک هیوز را متقاعد می کرد تا روکه سنتاکروز را به منچستر سیتی بیاورند و قرار داد ببندند، برادر کوچکترش خولیو سانتاکروز که او هم سال ۲۰۸۸ به بلکبرن پیوسته بود این تیم را ترک نکرد.

اگر سه سال حضور او در انگلستان در حافظه ها نمانده باشد، نه تنها به این خاطر است که او هرگز حضوری جدی و تاثیر گذار در بلکبرن نداشته است، بلکه برعکس، بازیکنی بود که برخی فصول انحصارا جزو ذخایر تیم قرار می گرفت. او به پاراگوئه بازگشت، و در حال حاضر برای دیپورتیو کاپاریا فعالیت میکند.

خولیو سانتاکروز برادر روکه سانتاکروز
خولیو سانتاکروز، پس از گلزنی در فینال کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۴

 

جیانلوئیجی و آنتونیو دوناروما

در تابستان امسال خیلی بعید به نظر می رسید که میلان بتواند دروازه بان ۱۸ ساله و با استعداد خود یعنی جیانلوئیجی دوناروما را نگه دارد. و حتی در مقطعی، پیش از چرخشی ۱۸۰ درجه ای و تمدید قرارداد ۴ ساله، به نظر می رسید که بطور قاطعانه می خواهد میلان را ترک کند.

در اخباری که به صورت جدی و پررنگی به آنها پرداخته نشد، میلان فعالیت دیگری هم در حوزه دروازه بانی خود داشت: آنها مجددا با آنتونیو دوناروما (برادر تقریبا ده سال بزرگتر جیانلوئیجی) قرارداد امضا کردند. نام آنتونیو در گذشته تی میلان به عنوان دروازه بان تیم جوانان  آنها دیده می شود، که در سال ۲۰۱۲ به او اجازه دادند تیم روسونری را بدون بازی کردن برای تیم اصلی ترک کند. در فصل گذشته او برای آستراس تریپولیس در لیگ یونان بازی کرد و ما هم فرض می کنیم که عملکرد او در آنجا به قدری خیره کننده بوده که میلان را مجاب کرده تا او را بازگردانند!

برادران دوناروما - آنتونیو و جیانلوئیجی دوناروما

کلارنس سیدروف و چدریک سیدروف

به نظر می رسد که قرارداد بستن با کلارنس سیدورف، صاحب پنج عنوان لیگ قهرمانان اروپا شامل امضاء قرارداد با برادر کوچکترش، چدریک سیدورف هم می شود. سیدورف کوچک تر (چدریک)، در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ برای یک فصل در آکادمی جوانان رئال مادرید بازی کرد تا اینکه کلارنس به اینتر پیوست و چدریک را هم با خود به دندان کشید.

پس از دنبال کردن مسیر حرفه ای خود در هلند و ایتالیا و در تیم های درجه دو و سه، یک تماس تلفنی اسرارآمیز از میلان به چردیک گرفته شد تا به سرعت به آنجا باز گردد. "اوکی کلرانس، چه تصادفی که تو هم اینجا هستی!"

برادریان سیدورف - کلارنس و چدریک سیدورف

رافائل و فابیو دا سیلوا

به نظر می رسد وقتی منچستر یونایتد در سال ۲۰۰۷ در پی عقد قرارداد با مدافعان برزیلی، رافائل و فابیو داسیلوا از فلومیننزه بود، در چنین وضعیتی قرار داشت: "یا هر دو ما یا هیچکدام!"

این دوقلوها در اولدترافورد دوران کاملاً متفاوتی را تجربه کردند؛ رافائل پیش از رفتن به لیون در سال ۲۰۱۵، ۱۷۰ بار برای یونایتد بازی کرد، در حالیکه فابیو ۵۶ بار برای شیاطین سرخ بازی کرد. فابیو پیش از اینکه در سال ۲۰۱۴ با قراردادی دائمی به کاردیف بپیوندد، در سال ۲۰۱۲ به صورت قرضی به کویینز پارک رنجرز انتقال یافت. او اکنون برای میدلزبورو در چمپیون شیپ (دسته یک انگلیس) بازی می کند.

دوقلو های داسیلوا - رافائل و فابیو داسیلوا

کاکا و دیگائو

کاکا، اعجوبه برزیلی در سال ۲۰۰۳ میلادی از سائوپائولو به میلان پیوست و یک سال بعد برادر جوانش دیگائو نیز به دنبال او آمد. هرگز مشخص نخواهد شد که میلان این کار را برای اینکه کاکا بهتر در ایتالیا جا بیوفتد انجام داد، یا اینکه واقعاً فکر می کردند دیگائو بازیکن با استعدادی است، دلیل آن هرگز معلوم نخواهد شد، اما این واقعیت که او تنها یک بازی برای تیم اصلی انجام داد خود گویای همه چیز است.
پس از چندین انتقال بی فایده و قرضی در ایتالیا، بلژیک و پرتغال، او در سال ۲۰۱۲ به نیویورک ردبولز پیوست تا آنجا هم در مجموع تنها برای یک دقیقه بازی کند. دیگائو در سال ۲۰۱۳ در سن ۲۷ سالگی از دنیای خداحافظی کرد.

کاکا و برادرش دیگائو

خسوس و مارکو ناواس

خسوس ناواس در حالی به منچسترسیتی پیوست که ید طولایی در دلتنگی برای وطن داشت، به همین دلیل باشگاه جدید او خیلی سریع به این فکر افتاد تا اوضاع را برای او آسانتر کنند. به همین خاطر در آگوست ۲۰۱۳ با تیم بوری تماس برقرار کردند.

تیمی که بعد ها به لیگ دسته دو هم رسید از این تماس خوشحال بود چون توانستند برادر ۳۰ ساله خسوس، مارکو که بیشتر دوران ورزشی خود را در دسته دوم اسپانیا سپری کرده بود را به خدمت گرفتند.

در واقع منچسترسیتی برای رضایت و راحتی بازیکن اسپانیایی خود، برادر او را برای یک تیم دسته سومی خریداری کردند!

ادن و تورگن هازارد

درست است، حتی قبل از کیلیان هازارد، چلسی یکبار دیگر دست به چنین کاری زده استگ! در سال ۲۰۱۲ و در انتقالی که دنیا را به هیجان وا داشت، تورگن هازارد دنباله روی برادر بزرگ تر و مشهور تر خود شد و به چلسی پیوست. ادن که برادر بزرگ تر است، در استمفورد بریج موفقیت های زیادی به دست آورد، اما تورگن هرگز به عنوان بازیکنی اصلی و تاثیرگذار ظاهر نشد.

با این حال، با وجودی که چلسی تعداد خیلی زیادی بازیکن جوان داشت که به تیم های دیگر در سراسر اروپا قرض داده می شدند، تورگن عملکرد قابل توجهی داشت. در ابتدای کار برای زولته وارگم بلژیک و سرانجام در سال ۲۰۱۵ با بروسیا مونشنگلادباخ قراردادی دائمی و ۸ میلیون یورویی امضا کرد.

وی بعداً به تایمز گفت:" قبل از رفتن به بلژیک، من فقط برادر ادن بودم. در بلژیک نشان دادم که خودم چه کارهایی می توانم انجام دهم. بعد از آن دیگر به من نگفتند که تو تنها برادر ادن هستی." داستان فوق العاده ای است. ادن، آیا برادران دیگری در خانه داری؟ (پاسخ: بله – ایتن هازارد ۱۴ ساله!)

برادران هازارد - ادن و تورگن هازارد

پائولو و فابیو کاناوارو

برای پائولو کانواوارو، زندگی در سایه یک برادر بزرگتر که برنده جام جهانی است، باید سخت باشد. البته خیلی هم سخت نیست، چرا که حضور فابیو در رختکن پارما، احتمالاً به او کمک کرد تا در سال ۱۹۹۹ تنها با دو بازی برای ناپولی به پارما بپیوندد.

در حالی که فابیو به درجات بالایی دست یافت (بازی در اینتر، یوونتوس، رئال مادرید و تبدیل شدن به یک قهرمان ملی)، پائولو حتی با وجود انحلال تیم در پارما ماند، ۱۲۸ بازی در مدت هفت سال انجام داد و با شکست دادن رقبا آنها را به نیمه نهایی یوفا ۲۰۰۵ رساند. پس از سپری کردن ۸ سال موفق در ناپولی، او در حال حاضر در ساسولو است و ۳۶ سال سن دارد.

برادران کاناوارو - فابیو و پائولو کاناوارو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون