کد خبر: ۹۰۵۵
۲۰:۰۳ -۱۲ شهريور ۱۳۹۶
رضا جباری در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

سوریه نمی‌تواند برای تیم ملی دردسرساز باشد

رضا جباری
ورزش و جوان- رضا جباری، بازیکن سال‌های نه چندان دور پرسپولیس معتقد است کیروش شخصیت بالایی دارد و توانسته این شخصیت را به بازیکنان تیم ملی منتقل کند. او می‌گوید تیم ملی به لحاظ فنی و کیفی از سوریه بالاتر است و به نظر نمی‌رسد آن‌ها بتوانند برای ما دردسرساز شوند. جباری همچنین با حمایت از منصوریان اعتقاد دارد اگر حمایت هیات مدیره از وی ادامه داشته باشد نتایج دلخواه برای استقلالی‌ها رقم خواهد خورد.

ایران برای اولین بار در تاریخ فوتبالی خودش موفق شد که خیلی زود جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کند. به نظر شما چه دلایلی باعث شده که کیروش بتواند نسبت به دیگر مربیان تیم ملی در ادوار گذشته عملکرد بهتری داشته باشد؟
موفقیت کارلوس کیروش به علم و توانایی او برمی‌گردد. فدراسیون تصمیم گرفت یک مربی بزرگ و بنام را به تیم ملی بیاورد و همین اراده امروز باعث شده که فوتبال ایران در ریل درستی قرار گیرد. کیروش از شخصیت بالایی برخوردار است و این شخصیت را به بازیکنان تیم ملی منتقل کرده است.

تیم ملی همچنان گل نمی‌خورد. حفظ این رکورد چقدر در موفقیت تیم ملی موثر بوده است؟
این کلین شیت ها بالاخره یک روزی تمام می شود. بسیاری از تیم های بزرگ هم دارای رکوردهایی بودند ولی یک زمانی رکوردشان شکسته شد. خیلی نباید تمرکز خود را معطوف این موضوع کنیم. کیروش وقتی خیالش از صعود به جام جهانی راحت شد به دنبال حفظ این رکورد رفت و تلاش کرد که این انگیزه را به بازیکنان تیم هم تزریق کند. به هر تقدیر گل نخوردن تیم ملی عاملی مهم در جمع کردن امتیازات بوده و امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

بازی با سوریه را چطور پیش بینی می‌کنید؟
به نظر نمی رسد که سوریه برای تیم ملی ما دردسرساز باشد. ما به لحاظ فنی و کیفی از سوریه بالاتر هستیم و شاید در این مقطع آن ها کمی نسبت به ما با انگیزه تر باشند. من فکر می کنم با کادرفنی و بازیکنانی که ما داریم راحت می توانیم نقشه های سوریه را خنثی کنیم.

شما زمانی یکی از بازیکنان برجسته پرسپولیس بودید و امروز استقلال رقیب سنتی پرسپولیس از اوضاع و احوال خوبی برخوردار نیست. روند تیمی استقلال را در لیگ هفدهم چطور ارزیابی می‌کنید؟
اول از همه فکر می کنم که ادامه کار منصوریان به صلاح تیم است و باید از وی حمایت شود. منصوریان در اوایل فصل گذشته هم شرایط خوبی را سپری نکرد ولی موفق شد تیم را از بحران خارج کند. منصوریان برای باشگاه استقلال راحت به دست نیامده که امروز راحت از دست برود. من به عنوان یک پرسپولیسی از رفتار برخی هواداران استقلال در انتهای بازی با پدیده ناراحت شدم. واقعا آن شعارها حق منصوریان نبود. اگر هیات مدیره استقلال حمایت خود را از منصوریان ادامه دهد فکر می کنم در آینده نه چندان دور نتایج دلخواه برای استقلالی ها رقم خواهد خورد.

شما امروز به عنوان پیشکسوت باشگاه پرسپولیس مطرح هستید. آیا جایگاه ویژه‌ای برای پیشکسوتان در باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته شده است؟
بها ندادن به پیشکسوتان تنها موضوع باشگاه پرسپولیس نیست. فدراسیون فوتبال هم خیلی به پیشکسوتان اهمیت نمی دهد و این بی اهمیتی به این قشر زحمتکش در دیگر باشگاه ها هم وجود دارد. متاسفانه در برنامه ها همیشه پیشکسوتان آخر صف هستند و امیدوارم با مدیریت فدراسیون و تمام باشگاه ها این موضوع برای همیشه حل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون