کد خبر: ۸۸۸۰
۱۲:۵۲ -۱۰ شهريور ۱۳۹۶
شهرام کوسه غراوی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

باشگاه‌های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند

شهرام کوسه غراوی
ورزش و جوان- شهرام کوسه غراوی، نماینده مجلس دهم در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به اینکه چرا در برخی قراردادهای سنگین ورزشکاران و هزینه باشگاه‌های مشهوری که زیر نظر دولت هستند موضوع اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار نمی گیرد گفت: به نظر من دولت نباید تیم‌داری کند. بخش های مختلف دولتی که اکنون صاحب تیم هستند باید باشگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کنند. به طور مثال دو تیم استقلال و پرسپولیس هر سال هزینه های زیادی را برای وزارت ورزش و جوانان دربر دارند. از طرف دیگر هر مدیری که کار را در این دو باشگاه دست می گیرد با کلی بدهی تحویل مدیر بعدی می دهد.

به نظر این سیکل اشتباه است و متاسفانه این روند غلط، سال های طولانی است که ادامه دارد. در بخش خصوصی، مدیر به تمام هزینه و درآمدها توجه دارد زیرا می داند هیچ کسی حامی او نیست و همین یک دلیل باعث می شود با دقت همه هزینه ها را کنترل کند.

بحث اقتصاد مقاومتی و اجرای آن که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است کمی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و انتظار است که در سال 96 با همت دولت این فرهنگ در جامعه نهادینه شود و گزارشی مبسوط از عملکرد دولت در این حوزه به همگان ارائه شود.

پیشنهاد مشخص من در اجرای اقتصاد مقاومتی در ورزش و باشگاه‌داری به وزیر محترم ورزش و جوانان اینست که تمام تلاش خود را در واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی بکار گیرد و تا زمانی که این اتفاق بیافتد مدیران ورزشی که نگاه اقتصادی دارند را در راس کار قرار دهند. مدیری که اطلاعات کافی نداشته و در حوزه ورزشی فعالیت نکرده، نمی تواند دردی از این باشگاه ها را دوا کند و به تبع آن هم نمی توانیم خیلی انتظاری در رابطه با جلوگیری از بریز و بپاش ها داشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون