کد خبر: ۷۷۸
۱۲:۴۳ -۰۳ فروردين ۱۳۹۶
هادی ساعی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
هادی ساعی
ورزش و جوان- هادی ساعی با دو مدال طلا و یک برنز پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران لقب دارد. وی که 10 سالی است که عضویت در شورای شهر تهران را در کارنامه خود یدک می‌کشد معتقد است ورزشکاران فقط نباید در حوزه ورزش فعال باشند. او مطرح کردن موضوعاتی به مانند حذف ورزشکاران و هنرمندان از شوراهای شهر را سیاسی می‌داند و می‌گوید افراد سیاسی فکر می‌کنند ما جای آن‌ها را در شورای شهر تنگ کرده‌ایم. حال در کمتر از دو ماه مانده به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به سراغ هادی ساعی رفتیم تا نظرات وی را درباره شوراها و عملکرد خودش مخصوصاً در حوزه ورزش و جوانان جویا شویم.

اینکه عده‌ای معتقدند شوراها باید تخصصی شود و افراد با تحصیلات و مشاغل غیرمرتبط نباید به عنوان کاندیدا در انتخابات ظاهر شوند را قبول دارید؟
بله قبول دارم. من هم معتقدم افراد باید در جایگاه خودشان قرار بگیرند. در رابطه با خودم باید بگویم که بنده 10 سال سابقه عضویت در شورای شهر تهران را در رزومه کاری خود دارم و رشته تحصیلی من هم در دانشگاه شهرسازی بوده است. پس به شخصه فردی غیرمرتبط محسوب نمی‌شوم. بعضی از دوستان سیاسی ما تصور می کنند ما جای آن ها را در شورا تنگ کرده ایم ولی این افراد باید بدانند مردم ورزشکاران ملی خود را دوست دارند و برای همین با رای خود به آن‌ها اعتماد کردند. همه ورزشکاران ما در دانشگاه رشته تربیت بدنی نخواندند و برخی از آن ها روی به تحصیل در دیگر رشته ها آوردند. قرار نیست ورزشکاران تا آخر عمر در حوزه ورزش بمانند. آن‌ها هم به مانند بقیه حق دارند در دیگر عرصه ها به مردم خدمتگزاری کنند.

شما به عنوان فردی که سال‌ها در ورزش کشور حضور داشته، توانسته‌اید در حوزه ورزش و جوانان شهر تهران تاثیرات بسزایی را از خود بجای بگذارید؟
در این سال هایی که من توفیق حضور در شورای شهر تهران را داشتم اتفاقات خوبی در حوزه ورزش شهر تهران رخ داد. 10 سال قبل که من در شورای شهر حضور نداشتم، بودجه ورزش همگانی شهر تهران 700 میلیون تومان بود ولی ما توانستیم این بودجه را به 8 میلیارد افزایش دهیم بطوریکه که خود مدیران ارشد شهرداری هم از این تصمیم ما تعجب کردند و فکر نمی کردند ما برای گسترش ورزش شهر تهران اینقدر مصمم باشیم. افزایش اماکن ورزشی و بوجود آوردن زیرساخت های ورزشی شهر تهران یکی از نیازهای اصلی مردم این کلانشهر است. با تلاش همکاران توانستیم همه ساله مسابقات ورزشی محلات تهران را برگزار کنیم. در این مسابقات چند هزار علاقه مند به ورزش در رشته های مختلف شرکت می کنند و در پایان هم با یک اختتامیه آبرومند از همه عوامل برگزارکننده در این رویداد بزرگ ورزشی تقدیر می شود. کمتر از یک ماه پیش اختتامیه این مسابقات در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی و با شکوه خاصی برگزار شد. امروز مردم تهران شاهد هستند که تعرفه استفاده از خدمات ورزشی شهرداری تهران به مراتب پایین تر از استفاده از خدمات ورزشی وزارت ورزش و جوانان است. به لطف خدا فضایی در شهر تهران ایجاد شده که افراد با سنین مختلف می توانند از خدمات ورزشی به نحو احسن استفاده کنند. اما در رابطه با حوزه جوانان باید بگویم که کارهای خوبی در بخش های اجتماعی، فرهنگی و هنری شده است اما کافی نیست. اکثریت قشر جامعه ما جوان است و متاسفانه حوزه جوانان و پیگیری موضوعات مرتبط با این قشر میلیونی هم در دولت و هم در کلانشهرها آنطور که شایسته است انجام نمی شود. کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در حال بررسی و مطالعه مسائل مربوط به جوانان است و در این راستا تلاش هایی هم صورت گرفته است. با تاکید اعضا شورا و اعتقاد خود شهردار افراد قابل توجهی از جوانان وارد سمت های کلیدی شهرداری تهران شده اند. باید راه برای جوانان باز کرد و از پیشکسوتان خواست که با کمک فکری خود این جوانان بااستعداد را هدایت کنند.

اگر یک دوره دیگر در شورای شهر تهران حضور داشته باشید چه برنامه‌ای برای جوانان و علاقه‌مندان به ورزش دارید؟
واقعیت امر اینست که در حوزه ورزش شهر تهران کارهای بزرگ و اساسی زیادی صورت گرفته و امروز کمبود خاصی در این بخش دیده نمی شود. اما در حوزه جوانان خیلی جای کار وجود دارد. همه اعضای شورای شهر و در راس آن خود شهردار و زیرمجموعه اش باید تلاش کنیم که فضایی برای ظهور و بروز جوانان در تمامی بخش های شهری تهران مهیا شود.

در پایان چه توصیه‌ای برای جوانان دارید؟
جوانان باید به توانایی های خود اعتماد داشته باشند. اگر جوان بخواهد کاری را انجام دهد و در همین راستا اراده ای قوی داشته باشد مطمئناً موفق خواهد شد. اکثر جوانان امروزی، تحصیلکرده و به‌روز هستند و قابلیت انجام کارهای بزرگ را دارند. داشتن اعتماد به‌نفس، همراه با اراده و باور به توانایی های خود راز موفقیت یک جوان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون