کد خبر: ۶۶۸۷
۱۹:۴۷ -۳۰ تير ۱۳۹۶
سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

کمبود فضاهای ورزشی راه پیشرفت بانوان را بسته است

سهیلا جلودارزاده
ورزش و جوان- سهیلا جلودارزاده نماینده تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس راجع به اینکه چرا روند پیشرفت بانوان ایران در حوزه ورزش کند است گفت: در طول تاریخ انقلاب همیشه زنان ما در رشته‌های مختلف ورزشی تلاش کردند که در تمام عرصه‌ها حضوری فعال داشته باشند. در این راستا حجاب و پوشش دلیلی بر عدم حضور آن‌ها در میادین مختلف نشد ولی متاسفانه برخی سیاسی کاری‌ها باعث شد که حضور زنان ما در برخی رشته‌ها کمرنگ‌تر شود. همین محدودیت‌ها و تنگ نظری‌ها بسیاری از بانوان ما را از شوق و ذوق ورزش انداخته است. کار به جایی رسیده که امروز دکتر‌ها برای سلامتی خانم‌ها، آن‌ها را وادار به ورزش می‌کنند.

در رابطه با چالش‌های پیش‌رو بانوان در فعالیت‌های ورزشی به مواردی دیگر مثل مشکلات مالی هم می‌توان اشاره کرد. از طرفی کمبود فضاهای ورزشی برای بانوان راه را تا حدی بر پیشرفت آنان بسته است. زمانی تلاش شد که پارک طالقانی برای فعالیت‌های ورزشی خانم‌ها بدون حجاب مهیا شود و همین روند در برخی شهرهای دیگر هم صورت گرفت که این اتفاقات قابل ستایش و ارزشمند بود. امیدوارم این تصمیمات و ایجاد فضاهای ورزشی برای خانم‌های ما بیشتر از گذشته شود زیرا هرچه در این حوزه‌ها بهتر عمل کنیم بانوان سالم و ورزشکارتری را خواهیم داشت.

یک زمانی آقای غفوری‌فرد می‌گفتند برای گرفتن حق ورزشی بانوان اینقدر نیازی به جنگ و دعوا نیست کافیست مسئول ورزش کشور تمام امکانات را بین آقایان و خانم‌ها بطور مساوی تقسیم کند که البته امروز شاهد هستیم که حق ورزشی بانوان ما را در حد معقول هم ارائه نمی‌دهند. از وزیر ورزش دولت دوازدهم می‌خواهم که جلوی تبعیض را بگیرد و اجازه دهند که بانوان ما هم از امکانات لازم ورزشی برخوردار باشند. تمام دولت‌ها برای جلوگیری از استرس و خشونت‌ها موقعیت‌هایی را ایجاد می‌کنند که مردم در استادیوم‌های ورزشی حاضر شوند تا هم لذت دیدن یک مسابقه ورزشی را تجربه کنند و هم تخلیه شوند اما متاسفانه در ایران عده‌ای در مقابل این تفریح سالم ایستادگی می‌کنند. باز هم امیدوارم که مسئولین مربوطه در کنار هم بنشینند و با کار فرهنگی، زمینه حضور بانوان را در ورزشگاه‌های کشور ایجاد کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون