کد خبر: ۶۴۴۰۸
۰۳:۰۰ -۳۱ خرداد ۱۴۰۴

پیام بانک سپه به مشتریان

بانک سپه هنوز موفق به بازگردانی کامل سامانه‌های خود نشده است. با این حال، بسیاری از مشتریان این بانک، شامگاه جمعه ۳۰ خرداد، پیامکی دریافت کرده‌اند.

بانک سپه

نشان تجارت - در حالی که سه روز از حمله سایبری به بانک‌های ایرانی می‌گذرد، اختلال در خدمات بانک سپه همچنان ادامه دارد. در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۴، سخنگوی دولت، تأیید کرد که بانک‌های سپه و پاسارگاد هدف یک حمله سایبری قرار گرفته‌اند که موجب اختلال گسترده در سامانه‌های خدمات بانکی آنها شد.

مهاجرانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حمله به سامانه‌های خدماتی وارد شده و خوشبختانه هیچ‌گونه آسیبی به داده‌ها و اطلاعات بانکی مردم وارد نشده است.»


 بیشتر بخوانید:  اطلاعیه بانک سپه درباره پرداخت حقوق بازنشستگان


وضعیت بانک‌ها پس از حمله سایبری

روز گذشته (۲۹ خرداد)، بانک پاسارگاد طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مشکل دسترسی به خدمات کارت‌های بانکی برطرف شده و از روز شنبه، ۳۱ خرداد، تمام شعب این بانک آماده ارائه پول نقد برای رفع نیاز‌های فوری مشتریان خواهند بود. با این حال، خدمات اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک پاسارگاد هنوز در دسترس نیست و طبق اعلام رسمی، از شنبه مجدداً فعال خواهد شد.

در سوی دیگر، بانک سپه هنوز موفق به بازگردانی کامل سامانه‌های خود نشده است. با این حال، بسیاری از مشتریان این بانک، شامگاه جمعه ۳۰ خرداد، پیامکی دریافت کرده‌اند که از تغییر رمز اول کارت بانکی آنها خبر می‌دهد. طبق پیام دریافتی، رمز اول کارت به‌صورت خودکار تغییر یافته است و مشتریان باید نسبت به حفظ محرمانگی رمز جدید کوشا باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون