نشان تجارت - داوود زارعیان - معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در همایش رونمایی از طرح هزار تار(توسعه فیبرنوری) اظهار کرد: این طرح در ظاهر ممکن است دشوار باشد اما در مخابرات از این نوع طرحها زیاد انجام شده و به موفقیت رسیده است.
وی افزود: ما در سال ۱۳۷۶ طرح نامبرینگ را شروع کردیم، که در آن زمان هم چالشهایی داشتیم و کار نشدنی و سختی به نظر میرسید اما به نتیجه رسید. مخابرات در سال ۱۳۹۹ در شرایطی که کرونا همه گیر شده بود، یک میلیون و ۹۰۰ هزار ADSL را واگذار کرد که نشان دهنده این است که توان همکاران ما در سراسر کشور بالا است.
زارعیان گفت: ما در این مرحله به دنبال اتصال به فیبر هستیم چون ممکن است اکنون مشترکی علاقه ای به اتصال اینترنت نداشته باشد اما ما بسترهای لازم را ایجاد می کنیم تا درصورت تمایل استفاده کند.
معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: قرار دادی را با قوه قضائیه اواخر خرداد ماه امضا کردیم و مقرر شد تا اواخر شهریور ۱۶۰ نقطه را به فیبر وصل کنیم، در زمان عقد قرار داد همه می گفتند قابلیت اجرا ندارد، اما انجام شد.